Inlägg från: Anonym (Bikille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bikille)

Lesbisk mamma

Jag förstår att du (ts) är besviken på din mor. Men sexuell läggning är något man inte styr över. Din mot har mor har med stor sannolik mått otroligt dåligt över att leva i en livslögn under väldigt lång tid.

Det kan ta väldigt lång tid innan man inser att man inte är heterosexuell. Hon har med all säkerhet inte planerat det här. Men man styr inte över vem man tänder på eller blir kär i. Lägg inte nån skuld på din mor.

Jag hoppas att du kommer till insikt om att läget är som det är, att det inte var bättre att leva i en livslögn.

Din mor är fortfarande exakt samma person som hon alltid varit, som alltid har ställt upp på dig, som älskar dig. Hon har inte ändrats, det är bara att du kommit till kännedom om hennes sexuella preferenser.

Skicka ett sms att du är ledsen och att du behöver lite tid att smälta detta. Men bränn inga broar.

• Anonym (Bikille)

Va bra att du träffade din mamma. Var det väldigt stelt?

• Anonym (Bikille)
    Anonym (Absolut) skrev 2016-11-18 11:54:12 följande:

Jag håller med dig till en viss del absolut. Men alla vi människor har ett val. Det finns alltså två sätt att motivera sig till handling. Antingen är situationen där jag befinner mig nu så smärtsamt att jag är beredd att betala priset för att ta mig därifrån eller så är målet så skönt att jag är beredd att betala vad det kostar för att ta mig dit. Och det var precis det mamman gjorde lämnade pappan och sina döttrar. Det tycker jag. Har man barn så tycker jag att man ska hålla ihop den familj man startat och inte skilja sig bara för att kvinnan har slutat älska mannen och istället kunna gå ut på krogen och "leva livet". När man väl har skaffat familj så tycker jag att man ska ägna all sin tid åt den och inte splittra familjen.

Är du född på 1800 talet? Jag hoppas att du inte för de värderingarna vidare till dina eventuella barn. Det vore ju trist om de hamnar i en sits där de får leva i misär för att nån annan ska vara lycklig
  • Anonym (Bikille)
    Minåsikt skrev 2016-11-21 12:10:13 följande:

Ursäkta mig. Men hur kan vissa utav er uppmana ts att sova hos mamman, tänk så skulle mamman börja ta på ts under sömnen. Nej fy detta är helt oacceptabelt. Man är rätt dum och man väljer att leva med någon man inte vill vara med, men "upptäcker" det efter flera år. Hur fan går det till? "Ojdå jag upptäckte nyss att jag aldrig gillat dig"

Ännu ett tecken på att även fullvuxna kvinnor har underutvecklade hjärnor. Nånting stannar i huvet på er när ni är i puberteten.

1) att mamman ska ta på ts i sömnen, är väl ungefär lika stor (eller liten) sannolikhet som att pappan skulle ta på ts i sömnen. Bara för att man är bi/homo har man inte okontrollerbara lustar. Herregud vilka sjuka fördomar du har.

2) är du medveten om hur många äktenskap som slutar med skilsmässa? Känslor är inte statiska, man utvecklas under livets gång. Det innebär inte att man är dum. Det kanske var helt rätt när man gifte sig.

3) att kvinnor har underutvecklade hjärnor. Det är så grundlösa o dumt att jag inte ens tänker bemöta det.
  • Anonym (Bikille)
    Anonym (Håller med) skrev 2016-11-21 12:17:17 följande:

Håller med dig till fullo. Snart hittar ts säkert mamman i sängen med flickvännen också. Tur det finns smarta människor här som tänker som mig.

Det är klart att det finns nån chans att det inträffar, om man oannonserat dyker upp, öppnar med nyckel utan att knacka och kastar sig in i sovrummet. Låter det sannolikt? Inte speciellt...

Precis som att samma kan hända om pappan hittar en ny kvinna. Det är nog minst lika traumatiskt att råka se heterosexuella föräldrar i sängen som homosexuella föräldrar i sängen.
  • Anonym (Bikille)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-21 23:11:44 följande:

Har pluggat hela dagen och varit i skolan så har inte ens hunnit vara inne. Det är jobbigt att höra att ens mamma kanske börjar ta på en. Det gör så jag blir så osäker över att ens sova hos min mamma.

Seriöst, ring RFSLs jourtelefon o ventilera dina funderingar med nån som inte är fylld av bisarra fördomar. Din mamma är ingen incestuös hebefil. Klart du kan sova där, precis som att du känner dig trygg att din far inte förgriper sig på dig. Hon är lesbisk, hon är inget monster.
  • Anonym (Bikille)

Solbränd, har du läst hela tråden? Ts verkar ha tänkt till lite efter den initiala chocken, och mognat till sig.

Lite onödigt hårda ord kan jag tycka. Däremot verkar pappan och systern bete sig rätt omoget. Framför allt pappan är ju myndig, och borde bete sig mognare. Hans beteende påverkar ju systern agerande.

Ts, om de ville lägga in din mamma kan du tänka dig hur dåligt hon mår över situationen. Jag skulle nog också bli knäckt om mina barn stötte bort mig på det sätter pga mina sängkammarpreferenser.

Självklart kan du sova hos henne. Hon är samma person som du växt upp med. Enda skillnaden är att du ser på henne från en annan synvinkel nu, trots att hennes sexvanor aldrig har påverkat dig tidigare, och heller inte kommer påverka dig i framtiden.

Svar på tråden Lesbisk mamma