Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Lesbisk mamma

Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 09:33:03 följande:
    Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.
    Nu har jag inte haft tid att ögna igenom hela tråden, så ursäkta om jag upprepar vad som redan skrivits - men exakt vad är det du inte kan förlåta henne? Att hon inte vill leva resten av sitt liv i en lögn? Att hon inte vill vara olycklig? Att hon vill få vara sig själv och inte vad hon tvingats vara av ett oförstående samhälle?

Jag förstår att det smärtar din far, och det är tråkigt att han lider, men hon kunde lika lite fortsätta vara ihop med honom som du kunde vara ihop med någon du inte attraheras av (längre) för att det "förväntas" av dig. Hon har, precis som du, bara ett liv. Hon har ägnat en stor del av det livet åt att föda dig och din syster, att ta hand om er. Och nu förväntar du dig att hon ska leva vidare i en lögn? Det är inte schysst, tycker jag. Hon är en egen individ, inte en bakgrundsperson för din livshistoria. Precis som du säkert gjort saker hon inte tyckt om, men accepterat, borde du göra likadant tillbaka. Du måste inte gilla det hon gör, men du är skyldig henne att åtminstone lyssna på henne!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Lord Hans skrev 2016-11-17 16:44:57 följande:
    Hela skulden ligger ju på mamman, 100 procent. Det är hon som har lämnat på helt egna grunder.
    Om hon är helt lesbisk, så är faktiskt skulden på samhället. Hade hon växt upp i ett tolerant samhälle där man får vara lesbisk hade hon knappast försatt sig i en livslögn i så många år. Klart, då hade TS inte funnits, men...
  • Dorian Ertymexx
    monkees skrev 2016-11-17 08:39:17 följande:
    Jag skulle säga till min pappa: -"Pest eller kolera osv MEN nog vore det väl ännu värre om hon lämnade dig för en annan man"?
    "Eller att hon fortsätter leva med dig olycklig och ensam, medan hennes enda liv sakta tynar bort år för år."
  • Dorian Ertymexx
    Lord Hans skrev 2016-11-17 17:53:24 följande:
    Losers skyller på samhället när modet inte räcker till. Man har alltid ett eget val.
    Heh! Try it!
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Absolut) skrev 2016-11-18 11:54:12 följande:
    Jag håller med dig till en viss del absolut. Men alla vi människor har ett val. Det finns alltså två sätt att motivera sig till handling. Antingen är situationen där jag befinner mig nu så smärtsamt att jag är beredd att betala priset för att ta mig därifrån eller så är målet så skönt att jag är beredd att betala vad det kostar för att ta mig dit. Och det var precis det mamman gjorde lämnade pappan och sina döttrar. Det tycker jag. Har man barn så tycker jag att man ska hålla ihop den familj man startat och inte skilja sig bara för att kvinnan har slutat älska mannen och istället kunna gå ut på krogen och "leva livet". När man väl har skaffat familj så tycker jag att man ska ägna all sin tid åt den och inte splittra familjen.

Så... när dina barn är vuxna och har ett eget liv är det FORTFARANDE din plikt att plåga dig resten av livet (som kan vara långt eller kort) för att de inte ska behöva rucka på sin världsbild en smula? Är det det du vill att dina barn ska göra också? Lida med någon de inte älskar, eller kanske rentav hatar? Någon som - gud förbjude - slår och våldtar dem? För att det viktigaste är att stanna tillsammans?

Jag tycker inte man ska stanna i en relation som inte ger en något. Det är inte bra för en själv, det är inte schysst mot partnern, och det är definitivt inte ett positivt exempel för barnen.

• Dorian Ertymexx
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-18 15:51:16 följande:
    Jag börjar acceptera situationen mer och mer, tack vare er här. Jag frågade henne om hennes flickvän också. Vill träffa henne snart känner jag. Hon kanske är jätte snäll.
    Gott att höra! Jag hoppas att det löser sig till det bättre för alla! Att din far hittar någon som faktiskt älskar honom helt, att din mor finner frid i sitt val, och att du och din syster får en givande framtid med lyckliga föräldrar.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Egoist) skrev 2016-11-20 21:25:25 följande:
    Jag tycker att din mamma är en stor egoist. Hon borde ha väntat med att skaffa flickvän tills alla hennes barn var vuxna och ordentligt stadgade i sina egna liv, så att ni inte längre var beroende av henne och behövde ha så mycket med hennes flickvän att göra. 

Och JA detta hade jag tyckt även om hon hade skaffat en ny man, som ni av någon anledning inte hade kunnat acceptera. För att han hade en väldigt annorlunda livsstil eller religion eller sätt att uppföra sig, eller vad som helst. Har man skaffat barn så måste man sätta dom först.
    Är du gift? Borde du inte väntat tills dina föräldrar är döda och inte längre behöver dig? EGOIST!!!

Man lever bara en gång. Man kan inte sitta och vänta på att stjärntecknen ska bli rätt, att barnen ska bli vuxna, att det blir en helgfri söndag och att alla omen står rätt. Väntar man på det så hinner man dö, olycklig och otillfredställd.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Egoist) skrev 2016-11-21 07:46:37 följande:
    Fast att barn blir vuxna, frigör sig och gifter sig är ju naturens ordning. Att föräldrar gifter om sig med olämpliga personer (oavsett anledning) medan barnen fortfarande bor hemma, utan att ta hänsyn till deras mående, är något HELT annat. Själv skulle jag inte kunna vara lycklig om mina barn var olyckliga, hur tjusig karl jag än skulle ha i sängen.

Nej det är inte "naturens ordning". Naturens ordning är att vi lever i flockar, har sex när vi har lust med vem vi har lust, och stannar med den flock vi föddes i eller vandrar till en annan, efter tycke och smak.

Inte heller är det historiens ordning - äktenskap varade sällan särskilt länge före modern tid, då folk dog som flugor. Var inte ovanligt att en person fick gifta sig två-tre gånger eller mer. "Tills döden skiljer oss åt" var liksom mycket mer bokstavligt på den tiden.

Det är en väldigt modern norm, kärnfamiljen.

• Dorian Ertymexx
    Minåsikt skrev 2016-11-21 12:10:13 följande:
    Ursäkta mig. Men hur kan vissa utav er uppmana ts att sova hos mamman, tänk så skulle mamman börja ta på ts under sömnen. Nej fy detta är helt oacceptabelt. Man är rätt dum och man väljer att leva med någon man inte vill vara med, men "upptäcker" det efter flera år. Hur fan går det till? "Ojdå jag upptäckte nyss att jag aldrig gillat dig"
    Ännu ett tecken på att även fullvuxna kvinnor har underutvecklade hjärnor. Nånting stannar i huvet på er när ni är i puberteten.
    Trollar du?? TS mamma är LESBISK, inte incestuös hebefil. Eller skulle du tafsa på din son/dotter?
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-22 00:01:56 följande:
    Skrev till mamma precis hur jag kände. Hon svarade att hon var så fruktansvärt ledsen över att vissa kunde påverka mig så mycket. Hon har aldrig tagit så illa upp som nu skrev hon. Nu började jag faktiskt grina. Har alltid varit pappas flicka, min syster mammas mamma betydde allting för henne. Hon var hennes allt. Och efter detta så lämnade hon bara henne.
    Alltså, hade din mor velat tafsa på dig har hon ju haft lång tid på sig att göra det. Har hon inte gjort det hittills lär hon inte göra det framöver heller. Som sagt, hon är lesbisk, inte incestuös. En del älskar att sprida fördomar, hat och osäkerhet omkring sig, försök att inte lyssna på dem. De tar bara energi och sprider dåliga vibbar omkring sig.
  • Dorian Ertymexx
    Hjälpasigsjälv skrev 2016-11-22 17:30:26 följande:
    Hur kan du egentligen veta det? Hon borde ha kämpat inte gett upp och lämnat tre barn tre flickor dessutom som inte kommer få någon förebild. Jag tycker detta är fruktansvärt. 
    Tvärtom! Hon har agerat som just en utmärkt förebild: stanna inte i ett kärlekslöst förhållande för att du "borde" det, utan gå ut och lev ditt liv medan du kan. Och hon kommer fortsätta vara en förebild, hon har dumpat pappan, inte barnen.
  • Dorian Ertymexx
    Hjälpasigsjälv skrev 2016-11-22 17:09:18 följande:
    Då kan din mamma börja att hjälpa sig själv med sin psykiska läggning som inte är normal. Spelar ingen roll vad du tycker, homosexualitet är inte normalt och om alla skulle tänka som vissa här så skulle mänskligheten gå under. 
    Fast vänta nu - du säger att det inte är "normalt": Det är det förstås, du menar nog att det inte är den vanligaste läggningen. Men du verkar inte själv tro på det, att det är den vanligaste läggningen (eller "normalt" om du så vill), eftersom du är rädd för att mänskligheten ska gå under, vilket ju homosexualitet bara kan bidra till om ALLA är homosexuella. Så även om du säger att det inte är vanligt/normalt, så bygger din rädsla på att det ju faktiskt precis är normalt och vanligt - så till den grad att inga fler barn blir till!

Och bara som liten parentes - man blir inte infertil av att vara homosexuell. Man kan skaffa barn alldeles utmärkt ändå. Inte bara människor som lever samkönat, finns djur som gör det också, och de skaffar barn ändå.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (stöttardigts) skrev 2016-11-22 18:14:19 följande:
    Hoppas inte din mamma får barn med sin nya kvinna dock är det ganska omöjligt.
    Inte nu längre.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-22 14:31:34 följande:
    Ja absolut men känns så konstigt. Jag trodde pappa skämtade när
    han berättade. Har hon levt ett helt liv med en lögn.
    Kanske inte. Många förnekar ju sin homosexualitet, förtränger den, och försöker leva ett "normalt" liv. Normer är starka grejer, på gott och ont.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-24 11:00:49 följande:
    Mamma är arg för jag inte är i skolan men fick vara hemma för pappa. Han förstår att jag mår dåligt. Sa till henne, då sa hon det är din åsikt vet inte riktigt vad jag kan göra.
    Jag kan trösta dig med att föräldrar aldrig slutar med det där. Mina föräldrar är fortfarande på mig om hur jag ska göra och vad jag ska göra, och jag fyller snart 45. :-P
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-24 23:55:12 följande:
    Haha sant. Min syster frågade idag om jag älskade mamma hon förtjänade inte att bli kallat för mamma sa hon.
    Mmm. Hårda ord. Det hela är väldigt nytt och fräscht, jag hoppas hon lugnar ner sig så småningom.
Svar på tråden Lesbisk mamma