Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Lesbisk mamma

Jag vill ruska om din pappa. Han ska inte använda er som tröst i hans mående. Ingen av er barn vet hur din mamma har mått i förhållandet, hon kanske har mått uruselt. Hon kanske har försökt att säga det till er pappa flera gånger.
    Att sörja att ens partner lämnat är helt OK. Man måste nog gå igenom detta för att kunna gå vidare.
    Att bli arg och ledsen när ens föräldrar väljer att separera är helt OK det också.

Men föräldrarna ska lämna er utanför. Din mamma borde inte berättat varför hon lämnat för er, er pappa ska inte söka tröst hos er.

• sextiotalist
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 11:47:02 följande:

Hon är hos mamma nu, hon fyller snart tre. Mamma har försökt ringa

pappa men han svarar inte, jag har heller inte svarat. Pappa vill inte det.

Där gör din pappa ett stort fel. Han ska inte hindra er att ha kontakt med er mamma.
  • sextiotalist
    Wolt skrev 2016-11-16 12:20:44 följande:
    Och jag vill ruska om dig. Du har ingen rätt att berätta för andra hur de ska må. Det är idiotiskt förstår du kanske själv om du läser ditt inlägg igen.
    Skrev jag någonstans att de inte har rätt att må som de mår. Jag skrev att det är helt OK att sörja och att vara arg, dvs som jag ser det så bekräftade jag att deras känslor var rätt. Ingenstans skrev jag att deras känslor var fel. Hur fick du till det. Jag skrev tom att man behöver gå igenom detta.
    Jag skrev att det var helt OK att pappan mådde dåligt.
    Däremot så vänder jag mig emot att pappan använder barnen som tröst. Och även (som jag förstår det) lägger över hela skulden på mamman.

• sextiotalist
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 12:30:02 följande:

Klart att det är hennes fel. Hon lämnade honom inte tvärtom.

Du vet ju bara vad din pappa sagt, du har ju inte velat låta din mamma berätta hur hon upplevt det (och kanske inte redo att lyssna ännu).

I de flesta fall när någon lämnar, så har den personen försökt att prata, förklara, berätta att det inte fungerar. Det är väldigt sällan någon bara lämnar, speciellt när det finns barn med. Det förekommer, absolut, men i de allra flesta fall så har personen ofta levt längre kvar i förhållandet än han/hon borde.
    Men för den som blir lämnad, är det för det mesta lika plötsligt.
  • sextiotalist
    LejoninnaBD skrev 2016-11-18 22:38:13 följande:

Hej, jag är en psykologiskforksare och har stött på sådana problem tidigare bland människor.

Jag brukar inhämta mina teorier från naturen för jag tror att naturen kan lösa många problem.

Vi kvinnor har ofta problem med svartsjuka, vi förstår inte riktigt när saker och ting är fel i livets hårdare frågor, det är oftast därför kvinnor kompletteras bra av en man. Kan det vara så att din pappa på sistone ignorerade din mamma mycket innan hon träffade sin nya kvinna? Om så är fallet kan det ha lett till att din mamma kände sig vilsen i vissa viktiga frågor och fattade därmed ett irrationellt beslut att ingå ett förhållande med någon annan. Det är nog här skor klämmer.

En lösning på problemet kan vara att du och dina syskon sitter med din mamma och pappa och talar ut om ers känslor. Om din pappa pratar ut med din mamma om att han finns där för henne så kanske din mamma kommer tillbaka till din pappa och inser att hon fsktiskt älskar honom.

Jag kan säga som så, att din mamma agerar inte annorlunda i förhållande till majoriteten av alla kvinnor. I de viktigaste livsfrågorna förstår inte vi kvinnor vad som är rätt eller fel när vi inte blir sedda/känner oss kompletterade av män. Detta förstår man om man exempelvis jämför hur blommor växer: en blomma (kvinna) vet inte hur den ska växa om den inte lever i jord (mannen). För att en blomma ska växa och veta hur den ska växa måste den ha jord.

Hoppad det löser sig för er. Kram

Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser detta bullshit. En vuxen kvinna kan stå på egna ben, precis som en vuxen man
  • sextiotalist
    Mallaan skrev 2016-11-22 14:44:57 följande:
    Det är en av de stora anledningarna till självmord i Sverige. Paren skiljer sig och tänker endast på sig själva. Barnen i sin tur växer upp upp utan en fadersfigur (oftast) och det leder till att de blir äckliga, feminina jävla fjollor. Pappan verkar vettig medans mamman "Nej nu är jag trött på detta, jag saknar att knulla runt med främlingar och dricka alkohol hela dagarna, nu blir det skillsmässa." Sverige uppmuntrar ju individualism och egoismtänkande. Man ska tänka på sig själv först, då är det rätt logiskt att man skiter i andras behov även barnens! Jag ser ner på illojala kvinnor, oavsett svensk eller utländsk. Jag själv är helsvensk men dettaär sanningen.
    Hallå, vilket århundrande lever du i. Ja, folk separerar, det är mest kvinnor som tar ut separationer, men inte för att knulla runt och dricka alkohol (det är, man generaliserar, männen som brukar stå för det beteende)
    Numera är, i de allra flesta separationer, båda föräldrarna lika närvarande.
    Ser du ner även på illojala män?
Svar på tråden Lesbisk mamma