Lesbisk mamma
Aldrig har väl en "psykologiskforksare" behövts bättre än här och nu.
Aldrig har väl en "psykologiskforksare" behövts bättre än här och nu.
Ja, det verkar ju troligt. Psykiatrin har ju så gott om slutenvårdsplatser nu för tiden.
Nej nej, din pappa har fel i det. För bisexuella kvinnor som har en konflikt med sina tonårsdöttrar finns det alltid plats.
Jaha. Och varför är hon suicidal då, menar du?
Okej. Jag förstår att du inte vill lämna ut henne. Du har ju hittills varit väldigt återhållsam med information.
Vilken händelserik dag! Och så många besökare din mamma hade. Du, din pappa - vad gjorde han där? -, din mormor, mammas flickvän. Missade jag någon?
Hur går det med din systers elaka pojkvän då? Är din pappa fortfarande lugn fast han inte vet om han vill leva vidare? Och din mamma är fortfarande orolig fast hon inte vet om hon vill leva vidare? Men din mamma måste väl tack och lov må mycket bättre nu eftersom hon ska få permission redan till helgen? Eller är psykiatrin numera så usel att de skriver ut en patient som är uppenbart suicidal? Hoppas inte.
Vad vet jag, tror inte ens hon har självmordstankar. Mer en så behöver inte du veta för det verkar som du bara vill spekulera :)
Alltså är så förbannad, att mamma aldrig berättar saker för oss. Min syster gick in på en av familjens datorer där fanns hennes lösenord sparat vilket inte är så konstigt. Så hon kollade igenom meddelanden mellan henne och hennes flickvän. Och där ska dem träffa barnmorskan stod det. Varför, blev först rädd att någonting hänt min lillasyster.
Hon var arg på mig sen glad sen arg, varför svänger hon såhär i humöret vet någon?. Hon skrev att hon saknade mig sen sa hon att hoppas du vill komma förbi på julen! Vill inte fira julen utan er. Svarade inte då så hon får veta hur jag känner när hon inte svarar mig.
Pappa sa till mig att hålla distans nu, att det är bäst. Men hon frågar hela tiden hur jag mår vilket gör allting så svårt. Och tänk så skaffar min far en ny och hon blir som en mamma då kommer inte mamma att bli glad.
Då har du missförstått allting, min syster vill ha en ny mamma men inte jag min mamma är bäst på jorden. Skulle hon ta livet av sig så skulle jag dö. Sist jag träffade henne började jag gråta ville aldrig släppa taget. Helt ärligt så struntar jag i att min mamma är lesbisk. Sedan kan man ha många vuxna i sitt liv, kommer börja se mammas sambo som en mamma också. Pappa har kommit över mamma helt säger han, han blev jätte arg på min syster som skiter i mamma helt.
Låter på er som det är bättre att eran pappa skaffar en ny som tar mamma-rollen så ni får en "riktig" hetro kvinna att se upp till. Istället för den där äckliga människan som tycker om andra kvinnor. Så läste jag ditt inlägg.
Jag bryr mig inte vad som händer i din pappas liv. Efter dina förklaringar kring honom tycker jag han är en gris och fattar inte varför du skriver om honom.
Är det han som ligger inne på tvång och har döttrar som hatar honom för sitt val av ny partner?
Sedan tror jag inte han är redo för en ny. Du säger ju själv att han saknar eran mamma. Denna kvinna är bara en tröst och varit lätttillgänglig.
Fokusera på din mamma, hon behöver dig mer. Bara en tidsfråga innan din pappas nya känner att det blir mycket.
Ni kan se eran pappas nya som en bonusmamma utan problem men eran mammas nya kallar ni hora, äckel, fittslickare isv
Jag noterar att det är nyreggade personer som svarar. Engagerat.