Inlägg från: Anonym (Både) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Både)

Lesbisk mamma

Det finns något som heter bisexuell. Jag är det men lever för tillfälle med en man. Skulle vi skaffa barn och gå isär skulle jag lätt kunna leva med en kvinna igen. Jag har hoppat mellan könen för jag blir kär i personen, inte könet.

Med detta sagt betyder det inte att kärleken till mannen är mindre eller inte ens fanns. Alla känslor jag har haft oavsett kön har varit äkta. Att säga att hon aldrig älskade din pappa verkar vara en stor lögn och kanske ett sätt för din pappa att ta avstånd. Han älskar henne fortfarande men inser det inte kommer bli dom igen. Lättare att bara bryta då och säga att det aldrig var äkta.

Denna separation är inget skillnad mot andra. Det råkar bara vara en kvinna istället för att följa normen en man.

En människa kan inte ta hur mycket motstånd som helst, någon gång tar energin slut för alla. Ni lyckades driva henne till denna punkt. Hon har inte skapat detta själv. Som svar på eventuella svar som: Ja men hade ju inte lämnat skulle detta inte ske.

Svar: Jo, hon hade tvingat sig själv att gå en väg hon inte trivdes i för att tillfredställa era behov. Efter lång tids kämpade ger man även där till slut upp och orkar inte. Hon gjorde ett beslut att följa sitt hjärta, en egoistisk handling för att hamna på rätt väg och får skit. Hon har gett mycket och bara tänkt på er, när ska ni (deffenetivt eran pappa) tänka på henne? Någon som undrar hur hon mår?

Att fråga henne när hon blir tvångsinlagd är försent. Hon bad tidigare om hjälp utan att få någon respons. Det är ju självklart att hon inte vill svara ärligt på era frågor hur hon mår nu. Det kommer krävas mycket jobb från eran sida om hom verkligen kommer lita på er.

• Anonym (Både)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-09 18:41:04 följande:

Min farmor och farfar tror att hon var otrogen, dem hoppas även på att pappa skaffar ett till barn och att hon inte kan få ett till. Farmor och farfar har alltid tagit mamma som deras dotter dem har alltid älskat henne. Så jag föestår deras besvikelse.

Ni kan ju börja med att sluta snacka skit bakom hennes rygg. Inga mogna farföräldrar du har som säger så. Speciellt inte framför barnen. Sedan att önska att någon inte skulle kunna få barn är fruktansvärt. Jag förstår varför din Mor tar avstånd, hon orkar inte mer. Ni mobbar henne så fruktansvärt illa och hon står bara och tar varje smäll ni ger henne. Varje elak kommentar och handling slår henne närmare golvet och till sist ligger hon ner utan att kunna resa sig utan hjälp. Tack gode gud attt hon verkar ha en bra flickvän, hon verkar vara den enda som bryr sig (och henne förändra förstås).
  • Anonym (Både)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-09 14:03:58 följande:

Det förstår jag absolut. Men då får hon ta att jag inte heller vill dela med mig av mina privata saker till henne heller. För jag kan inte lita på henne heller längre. Förut berättade jag allting för henne.

Jag jag jag jag jag jag och jag läser jag från dina kommentarer. När kommer hon? När ska ni ställa upp för henne? En bruten själ kan inte fixa någon annans brutna själ. Och igen ställer ni krav på henne utan att själva anpassa er. Hon en hela tiden anpassa sig till era behov. Stackars kvinna
  • Anonym (Både)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-09 22:39:44 följande:

Vi har en till syster som älskar mamma. Hon är snart 3. Hennes kollegor bryr sig också även vänner. Vi tänker på dig kram från ambulansen dem skickade blommor. Hon jobbar inom ambulansen så hon är väldigt noga med skolan. Allting är svart hon ville träffas imorgon.

Och den närmsta familjen kan inte ens sluta snacka skit när hon ligger inne. Jag förstår inte hur man kan behandla en människa så. Vadå, hennes 3-åring ärlskar henne, alla ska göra det trots hennes val av partner. Fullt förståeligt om de blir jobbigt och man inte vill träffa den nya. Men att kalla henne saker, frysa ut henne och rent av kränks henne är inte ok.
  • Anonym (Både)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-10 00:31:19 följande:

Herregud haha. Ska jag skratta eller gråta. Sist jag träffade henne så både kramade och pussade hon mig. Det tyckte syrran var sjukt.

Jag kramar och pussar min pappa på kinden. Är de lika sjukt?
  • Anonym (Både)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-10 09:13:49 följande:

Min mamma är själv sjuksköterska inom ambulansen så förstår ingenting. Det är svårt att ta in. Men tror inte hon vill ta sitt liv hon borde tänka på oss. Jag älskar henne så mycket. Jag gör det verkligen.

Hon kanske inte orkar att lägga era behov före hennes. Hon har gjort de under en lång tid, även när hennes barn hatar henne så fortsätter hon att tänka på er. Men om den enda responsen hon får är hårda ord ger hon till slut upp att sätta era behov före. Läggs man in på de sättet som mamma gjorde har man inte ens energi att ta hand om sig själv, hur ska hon då kunna ställa upp på er?
  • Anonym (Både)

Hon ligger inne av en eller flera allvarliga anledningar. Hon orkar inte lägga energi på andra, om det inte ens finns energi för sig själv kan hon inte lägga energi på andra. Låt henne vara ett tag framöver så hon kan återhämta sig. Sluta pressa henne.

• Anonym (Både)

Asså, jag håller med Plupp73. Vid 16 år ska man fatta bättre. Ni behandlar från mamma som skit. Jag skiter om man får säga såhär eller inte. Men ni förtjänar inte eran mammas respekt och kärlek. Hon öser er med kärlek och respekt och får bara tillbaka hårda ord. Det är ingen idé att skriva till dig för du fortsätter ta din pappas och systers parti och sparkar på din mamma som ligger inne på tvång. Asså, skäms på er. Speciellt på eran pappa beter sig jätteilla mot kvinnan som är mor till hans barn. Stackara kvinna som familjemedlemar som er.

• Anonym (Både)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-14 18:14:11 följande:

Nej så är det mamma förtjänar bättre. Alltid gjort. Hon började gråta och fick panik sa mormor hon sa att lova mig en sak mamma låt dem inte bryta ner min dotter totalt. Sen har jag gått igenom en allvarlig sak inget med familjens skilsmässa, utan en annan sak jag inte valt att dela med mig här. Så hon skrev förlåt att jag inte kan finnas hos dig när jag borde det som allra mest. Men skrev att det är inte hennes fel jag fixar detta.

Rätt som det är här ni ingen mamma kvar. Jag kommer vara hård och detta kommer låta grymt. Men så som ni behandlar denna kvinna kommer det antingen bli att hon tar helt avstånd får er (borsett från den yngsta som verkar ha mest gett i skalle) eller så tar hon livet av sig. Ni kan i pressa och se hur mycket hon klarar och se hennes psyke som en litet socialt experiment. Jag skulle sluta ställa upp, min kusin i kött och blod bad jag dra åt helvete efter hon behandlade mig som skit under flera år. Kommer aldrig ställa upp för henne mer. Inte ens hon ligger för döden för hon utnyttjade mig så hårt.
  • Anonym (Både)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-14 18:28:59 följande:

Jag personligen skulle aldrig kunna be någon dra åt helvete, är för snäll för det. Och inte skulle jag önska någon döden heller. Skulle min mamma ta sitt liv hade allting varit över för mig. Hon har lovat mig att aldrig lämna mig.

Alla har sin gräns. När mitt liv började bli ett helvete för jag ställde upp för henne men hon gjorde inte ett skit för att få min situation bättre utan mycket värre gör man det till slut. Jag önskar inte liver ur henne men jag skulle aldrig ställa upp och hjälpa henne även hon ligger för döden. Så mycket avskyr jag denna egoistiska människa.

Och du lovar henne?
  • Anonym (Både)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-17 09:50:37 följande:

Känns bra faktiskt, pappa har också börjat träffa en tjej. Så förmodligen kommer hon bli bonusmamma sen. Är det konstigt att mamma säger älskling och hjärtat åt mig? Men det är det väl inte.

Låter på er som det är bättre att eran pappa skaffar en ny som tar mamma-rollen så ni får en "riktig" hetro kvinna att se upp till. Istället för den där äckliga människan som tycker om andra kvinnor. Så läste jag ditt inlägg.

Jag bryr mig inte vad som händer i din pappas liv. Efter dina förklaringar kring honom tycker jag han är en gris och fattar inte varför du skriver om honom.

Är det han som ligger inne på tvång och har döttrar som hatar honom för sitt val av ny partner?

Sedan tror jag inte han är redo för en ny. Du säger ju själv att han saknar eran mamma. Denna kvinna är bara en tröst och varit lätttillgänglig.

Fokusera på din mamma, hon behöver dig mer. Bara en tidsfråga innan din pappas nya känner att det blir mycket.

Ni kan se eran pappas nya som en bonusmamma utan problem men eran mammas nya kallar ni hora, äckel, fittslickare isv
  • Anonym (Både)

Gick väldigt fort din pappa att hitta en ny och komma över din mamma. Tror inte en sekund på att han har gått vidare. Denna kvinna är en tröst men det kan utvecklas och bli på riktigt. Men just nu har jag svårt att tro det.

Jag reagerade starkt på att du snabbt skrev bonusmamma med din farsars nya. Det var snabbt din mamma ersattes med en annan. Så mycket var hon värd hos er.

• Anonym (Både)

Jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag kag jag jag jag jag jag. Detta läser jag i dina senaste inlägg. Tänk på hur din mamma mår. Det kanske är så illa att hon behöver hjälp i vardagen. Ni kommer ju inte ställa för henne men det gör hennes flickvän. Kanske är därför som flyttar ihop. Va lycklig för hon hittat någon som har hand om henne och älskar henne. 16 år??? Snarare som en gnällig 8-åring. Pressa henne inte mer nu.

• Anonym (Både)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-22 23:44:34 följande:

Nu är det såhär att min mamma är självständig så hon behöver ingen som tar hand om henne. Har absolut inte pressat henne, vill du veta vad jag skrev att jag är glad för deras skull och ett grattis. Men min pappa tror att det kommer göra så att vi får dålig kontakt. Skrev att jag hoppas hon vill umgås som förut.

Även den mest självständiga människan behöver hjälp i sina mest mörka stunder. Tror du verkligen att en människa som försöker ta sitt liv och ligger inne på psyket på tvång är självständig? Du har visst pressat henne. Du lägger skuld på henne när du mår dåligt och undrar hur hon kan göra så. Hur i helvete kan ni behandla eran mamma på de vidriga sättet? Ne, dags att växa upp och inse att man inte alltid får allt man bil i livet.

Eran pappa verkar också bete som som ett riktigt stolskott. Han är inte dirket stöttande utan säger saker som gör att eran kontakt med mamma blir sämre.
  • Anonym (Både)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-02-03 21:52:30 följande:

Samma visa igen att vi sviker henne jag försöker göra allting och har sagt åt henne att inte älta utan se framåt. Men det funkar absolut inte.

Hur går det TS? Är ju 2,5 år sedan.
Svar på tråden Lesbisk mamma