Lesbisk mamma
Det finns något som heter bisexuell. Jag är det men lever för tillfälle med en man. Skulle vi skaffa barn och gå isär skulle jag lätt kunna leva med en kvinna igen. Jag har hoppat mellan könen för jag blir kär i personen, inte könet.
Med detta sagt betyder det inte att kärleken till mannen är mindre eller inte ens fanns. Alla känslor jag har haft oavsett kön har varit äkta. Att säga att hon aldrig älskade din pappa verkar vara en stor lögn och kanske ett sätt för din pappa att ta avstånd. Han älskar henne fortfarande men inser det inte kommer bli dom igen. Lättare att bara bryta då och säga att det aldrig var äkta.
Denna separation är inget skillnad mot andra. Det råkar bara vara en kvinna istället för att följa normen en man.
En människa kan inte ta hur mycket motstånd som helst, någon gång tar energin slut för alla. Ni lyckades driva henne till denna punkt. Hon har inte skapat detta själv. Som svar på eventuella svar som: Ja men hade ju inte lämnat skulle detta inte ske.
Svar: Jo, hon hade tvingat sig själv att gå en väg hon inte trivdes i för att tillfredställa era behov. Efter lång tids kämpade ger man även där till slut upp och orkar inte. Hon gjorde ett beslut att följa sitt hjärta, en egoistisk handling för att hamna på rätt väg och får skit. Hon har gett mycket och bara tänkt på er, när ska ni (deffenetivt eran pappa) tänka på henne? Någon som undrar hur hon mår?
Att fråga henne när hon blir tvångsinlagd är försent. Hon bad tidigare om hjälp utan att få någon respons. Det är ju självklart att hon inte vill svara ärligt på era frågor hur hon mår nu. Det kommer krävas mycket jobb från eran sida om hom verkligen kommer lita på er.