Känner och känner ingen av mina vänner är det. Men klart man vet folk. Och har ingenting emot det.
Anonym (:)) skrev 2016-11-16 20:40:00 följande:
Du har rätt att vara ledsen, men att vara arg? Nej. Jag kanske låter hård, men du ska vara tacksam för att du har en mamma som bryr sig om dig. För hon bryr sig, det är tydligt. Hon ger inte upp trots att två av hennes barn har blivit hatiska.
Jag har flera kompisar som växt upp med mammor som varit usla föräldrar. Har bland annat en kompis som blev placerad i familjehem. Trots detta försökte min kompis lappa ihop relationen med sin mamma. Men mamman ignorerade henne i ett helt år. Min kompis kämpade som in i det, och till sist fick de en relation.
I ditt fall är det tvärt om, här kämpar din mamma för att få träffa dig. Var glad över det.
Ja, din mamma är lesbisk. Ja, hon har lämnat din far. Men det kunde ha varit så jävla mycket värre. Och att hon är lesbisk spelar väl ingen roll. Du är 16 år, känner inte du någon som är homo- eller bisexuell? Slår vad om att du har minst en person i din klass som är homo eller bi. Ska inte ni som är så unga vara accepterande?