• Anonym (Varför)

Grön urin?

Jag hade en urinvägsinfektion för drygt en månad sen, fick penicillin och efter 3 dagar var den borta. Min urin blev dock inte normal. Den har varit mörkgul, ölfärgad eller grönaktig i en månad. Ca en vecka efter penicillinkuren lämnade jag ett urinprov på odling och det fanns ingenting. Jag har inga besvär mer än just färgen. Har druckit 5 liter vatten om dagen, vet att det är dåligt och kan vara farligt men jag har försökt "provocera fram" urin som inte är så jävla mörk men det funkar inte. Har pratat med 1177 som sagt att jag måste söka vård då det kan vara levern eller gallan men jag har inga besvär. Har sökt vård på närakuten, vårdcentralen och privat men de bara rycker på axlarna. Säger att det kan vara sviter efter UVIn, men en månad? "Konstigt" är det enda de säger.

Har nu på privata kliniken fått fylla i en lista på hur mycket jag dricker och kissar, antagligen för att kolla hur njurarna producerar kiss, men det ser ju helt normalt ut. Jag har testat mig för könssjukdomar, tar endast antidepressiva som jag tagit i ett år, inga andra tillskott eller mediciner. Äter inte mat med nån särskild färg. Gör i princip inget annorlunda nu som jag inte gjorde innan problemen. Vad kan det vara? Ingen tar det på allvar.

• Svar på tråden Grön urin?
  • lövet2

Har de tagit ett leverprov? Det är ett enkelt blodprov och man får svar snabbt. Jag vet inte om man kan få grön urin av en taskig lever, men mörk och missfärgad kan man i alla fall få.

• Anonym (Ria)

Har du lämnat blodprov, vilket du borde ha gjort efter alla dessa besök så borde det ej vara något problem.

De har kollat levervärdena osv med dem.

Har du ej feber så är det ej en infektion heller.

Relaxa lite är min rekommendation, och drick EJ 5L vatten om dagen, 2L är ok, men dricker du så mycket så riskerar du större åkommor än den du oroar dig för.

• Anonym (Varför)

Nej, har inte lämnat blodprov. Har föreslagit det men läkarna har sagt att hade det varit levern hade jag varit gul samt mått extremt dåligt, hade det varit gallan hade jag haft ont och feber. Känns inte som att nån tar mig på allvar.

Har lite svårt att relaxa då jag för några år sen hade missfärgad urin i samband med extrema smärtor i blåsan och feber. Gick med det i ett halvår utan att nån kunde säga vad det var. Visade sig till slut att det var urinvägsinfektion och nån jävel hade tappat bort provsvaret. Nu har jag ju inte ont eller mår dåligt men är ändå rädd att det kommer utvecklas till nåt värre. Vet nu också att det inte är UVI då jag själv sett provsvaren.

• Anonym (Varför)

Och jag har försökt dra ner på vattendrickandet. Drack som vanligt (alltså ca 5 liter) medan jag fyllde i den här listan men nu har jag dragit ner på det. Urinen är mörkgul hela tiden alltså. Dricker ca 2.5 liter om dan nu, vet att det också är mycket men det är iallafall mindre.

Svar på tråden Grön urin?