12-åring som bara gråter
Hej! Jag har en 13-årig tjej som började ny skola/klass i höstas. Det verkade bra till en början. I klassen går många starka tjejer och killar som syns och hörs och vi har fått reda på nu i efterhand att det är mycket grupperingar och de inte är sjyssta mot varandra. Vår dotter är en normalt sett en stabil tjej, dock stort behov av att känna sig trygg. Efter höstlovet har henne välmående bara gått utför. Hon vill inte gå till skolan och hon bara gråter. Vi försöker pusha och pusha men inget hjälper. Vi har inte låtit henne vara hemma från skolan ännu utan hon har fått gå dit. Idag på morgonen fick jag ett sms från henne att hon nu även gråter i skolan och hon inte kan sluta. Vi har pratat med lärare och rektor men de verkar inte riktigt se problemet. Vi vet inte hur vi ska göra. Jag som mamma mår så otroligt dåligt över detta. Vi frågar om någon varit dum mot henne men hon säger att det inte är så. Bara att hon inte känner sig trygg och att läraren inte är bra. Behöver vi söka hjälp för henne? Ska vi byta tillbaka henne till hennes gamla skola där hon har sina gamla kompisar? Vi vet inte vad vi ska göra. Någon som varit med om samma sak?
Behöver råd och tips!!