• Anonym881103

Svårt att förhålla mig till allt

Jag är bonusmamma till en väldigt go kille sedan 2 år tillbaks. Problemet är att när jag och min sambo började ses var han rädd för att lägga över för mycket ansvar på mig. Det resulterade i att jag istället kände mig väldigt exkluderad, fick inte vara med och ta små beslut som vad vi skulle hitta på en lördag, vad vi skulle äta mm. Jag känner mig helt enkelt väldigt utanför och har därför börjat dra mig undan. När vi har honom varannan vecka så är jag i stallet extra länge så jag kommer hem så jag hinner säga hej innan läggdags. I början av vår relation försökte jag ta mer plats, anstränga mig väldigt mycket för att få vara med men jag har totalt tröttnat. Jag vill absolut inte vara mamma till sonen eftersom han redan har en, men jag hade velat vara inkluderad i familjen. När jag nu har hittat ett förhållningssätt till situationen genom att inte vara lika delaktig får jag skäll för att jag inte är närvarande i familjen. När jag försökt berätta för min sambo hur jag känner säger han bara "du visste vad du gav dig in i" "sonen kommer alltid först". Jag säger inte att sonen ska komma i andra hand jag menar mer att jag ska få lite mer plats.

Är det någon som har tips vad jag kan göra?

Svar på tråden Svårt att förhålla mig till allt