• Aniiee

Streamade filmer hackar. Hjälper det verkligen att köpa ny nätverkskabel då?

Värst vad dyr kabel du sku ha. Har du verkligen 20 meter långt emellan uttagen?

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    Colourfulrainbow skrev 2016-11-18 15:08:50 följande:
    Nej, har bara en elektronikaffär här och en tiometers kabel kostar 279 kr. Fast det fanns en för 179 kr också, men den var av märket Andersson. Har dålig erfarenhet av det märket (köpt andra två andra prylar som var urkassa). 

Men tror du det hjälper att köpa en ny nätverkssladd?
    Det är säkert kablen.

Du får en 10-meters ZAP cat 6 för 179 spänn på teknikmagasinet (köp på nätet). Cat 5 för 149. Men om du inte behöver 10 meter så köp kortare. Det spelar roll.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    Aikido skrev 2016-11-18 15:55:09 följande:

Tvivlar på att det är sladden. Tror mer det hänger på något problem i datorn som gör den för slö. Hade felet bara visat sig på en av tjänsterna hade det väl varit troligare att det var någon störning från deras sida men om det hackar på samma sätt hos alla du tittar på sätter jag en peng på någonting i datorn.

Fast eftsom TS inte har några problem annat än när kabeln sitter i så låter det som kabeln. Kan ju vara uttaget på datorn också.... skulle bli jobbigt om TS måste byta moderkort.... Ny kabel kostar inte så mycket, så det är värt att testa.
  • Aniiee
    Aikido skrev 2016-11-18 16:04:02 följande:
    Jag svär att det sista stycket inte fanns med när jag läste TS första gången.

Skulle aldrig erkänna att jag var för lat för att läsa hela texten.
    Of course not. Det trollades fram efter du skrev. Säkert goblins i nätverket. =P 
Svar på tråden Streamade filmer hackar. Hjälper det verkligen att köpa ny nätverkskabel då?