Anonym (Läkare) skrev 2016-11-19 00:26:45 följande:
Tycker chefen borde berättat för dig hur det ligger till med utredningen! Antar att du inte kom dig för att fråga.
Verkligen tråkigt att du råkat ut för detta. På något sätt är det väl iofs bra att det tas på allvar.
Ville bara säga att jag blir glad att höra att du ger dina patienter den smärtlindring de behöver. Jag vet inte hur många gånger jag har rodnat och fått rapport från sjuksköterska om att en patient som är insatt på morfin har mycket smärta och kanske därför har väldigt svårt med mobiliseringen, men när man frågar hur mycket extra smärtlindring patienten har fått, så har hen inte fått något extra alls! Då blir det jättesvårt för oss att ställa in rätt dos av smärtlindring. (För er som inte jobbar inom vården så är det alltså så att det är väldigt individuellt hur stor dos man behöver för att bli smärtlindrad.)
Jag har stött på inom vården att USK/SSK, har egna idéer vad för smärtlindring man ska få.
Där jag hade så extremt ont i foten, berättade vilken medicinering jag hade, var då oxy vanlig och depot och alvedon.
Men då kom denna ssk och berätta för mig att jag kanske bar skulle ta alvedon, detta med att jag berättade för henne att inte ens denna kombon funkade fullt ut.
En annan gång med pankreatit, där jag kom från en akutvårdavdelning, där det stod jag fick ketogan var 70-90min IV.
Så kom det en som sa att jag inte längre har ont, och sa detta till sina kollegor också.
Fast än jag var där med extrem smärta, så man fick berätta hon ljuger.
Hon visade inte sitt ansikte igen, hade nog skällt ut henne om jag hade sett henne igen.
TS stängde man bara av dig?
Eller inbilla man sig att du följde ordination, var samma som stöld menar du?
Du ska givetvis avkräva information om skeendet och varför man tog ett sådant drastiskt beslut, även koppla in facket och då på en mer professionell nivå.
Så man har någon som vet hur man bevakar en persons intresse, vilket jag behövs lite kompetens till.
Konstigt att man inte ställer en enkel fråga först, hur svårt vore detta?
Sen en annan sak som skrämmer lite, och det är att det finns personal som verkar ta eget beslut i hur mycket smärtlindring en vårdtagare ska ha.