Är det jag som är färgblind?
Det är ju inte ens samma skål. Den vita har en annan form och en "metall" kant. Jag hade begärt alla pengar tillbaka. Fy vad fult gjort.
Det är ju inte ens samma skål. Den vita har en annan form och en "metall" kant. Jag hade begärt alla pengar tillbaka. Fy vad fult gjort.
Dom bruna är ju inte ens snygga. Hur mycket fick du betala? Du har ju blivit lurad. Säg ifrån ts.
Jag ville ha svart/grå kant från början, trodde det var någon sådan nyans på bilden men den är tydligen brun/grön, så jag bestämde mig för att jag ville ha helt vita skålar. Det var då hon svarade "Jag tror helt vita skålar blir finast"... Just därför känns det så konstigt att hon hävdar att hon inte har några vita skålar nu.
Ja en skål gick ju sönder när den gjordes (tur såhär i efterhand...) så jag betalade 175 för skålen och 300 kr för burken+ 110 kr i frakt så ja, det blev ju en del. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva till henne mer, om hon inte backar själv utan går in i försvarsställning är det ju svårt...
Hittade också hemsidan och skålarna är helt klart VITA och har en helt annan form än dom du fått. Dom du fått är enligt mig grymt fula dessutom. Jag hade begärt pengarna tillbaka för dom alla ÄVEN den som gick sönder då det var hon som packat dåligt.
Hon svarade att det var Ok om jag betalade frakten, inget om jämförelsebilden så ja, uppenbarligen vill hon inte erkänna att hon gjort något fel eller hon tycker antagligen inte det. Jag kanske ska skicka med skålen också och se om hon betalar igen den också, vill ju ändå inte ha den.
Jo såhär i efterhand skulle jag ha varit hårdare från början men nu blev det som att jag varit lite dum istället eftersom att "Inga skålar är vita". Hon lät så bestämt så man börjar tvivla på sig själv. Men ja, om jag bara får tillbaka för burken när hon fått paketet kommer jag skriva att jag vill ha tillbaka pengarna för allt jag skickade. Det var trots allt inte det jag beställde.
Hon betalade bara tillbaka för burken... Inte skålen. Grejen är ju att frakten blev dyrare när jag skickade med den också, kostade ungefär lika mycket som skålen (175 kr) så om jag hade fått tillbaka för den hade jag i alla fall fått tillbaka frakten. Nu förlorar jag ju verkligen på det här. Jag får väl skicka ett mejl och fråga hur hon tänker kring det, även om jag gärna ville undvika "bråk". Står ju min hunds namn på men samtidigt fick jag ju inte det jag beställde.
"Nej, tyvärr, båda skålarna och burken gjorde jag speciellt till dig" ... är hennes svar, samt hur mycket pengar hon förlorar på detta. Ehm ja, men det har ju liksom jag också. Hon verkade ha missat poängen att det inte var vad jag beställde. Jaja, finns ju inte mycket att göra om hon vägrar betala tillbaka.
Jo hon skulle göra en ny skål i mars någon gång. Det hade blivit över ett halvårs leveranstid om jag räknar från när jag först beställde.
Men det är ju det jag skrivit, skrev det igen, att jag gör en retur eftersom att jag inte fick det jag beställde och skickade med jämförelsebilden samt att jag också förlorar på det här köpet. (Då svarade hon att jag får ta den kostnaden...) Nu svarar hon inte längre så lär inte få tillbaka pengarna för skålen. Det gör att jag endast fick tillbaka ca 135 kr av 585, på grund av frakten.
Vänster är vit och höger är grå/beige. Formen är annorlunda än på originalet och färgschemat likaså. Du har beställt en skål som på bilden och ska därför få detta. Att en vara är handgjord innebär att det kan vara små variationer i utförandet, men inte att det är en helt annan produkt.
Ja jag har mejlen kvar. Jag var själv tvungen att gå tillbaka och titta vad hon skrev när hon påstod att hon aldrig har gjort några vita skålar. Jag har påpekat två gånger att hon kallade färgen vit själv, det har jag inte fått något gensvar på. Det enda jag fått svar på gällande färgen var på mitt första mejl. Då svarade hon att hon bara använder transparent glasyr, att hon aldrig (under sina 25 år) använt vit glasyr.
Jag tycker också det är märkligt men hon vill ju inte kännas vid att hon gjort något fel. Argumentet hon har till att inte betala tillbaka för skålen är att hon inte har någon användning för den, att det är en speciell beställning till mig. Det har kostat henne att göra grejorna till mig - därför ska jag betala. Jag förklarade att jag gjorde en retur på grund av att jag faktiskt inte fått vad jag beställt, vilket hon inte svarar på.