• Maramina

    Vad ska man handla i USA?

    Idag ligger som bekant dollarn vs svensks kronan inte så värst bra vilket gör att det inte blir så billigt att shoppa i USA som det var för något år sedan. Men finns det fortfarande något som är värt att handla där? Vad är billigare där än hemma? Och har ni några tips på saker som finns där men inte hemma och som ni alltid brukar köpa med därifrån?

    Jag har hittills fått tips på Aussie hårprodukter, hårprodukter från Redken, förkylningsprodukter som tydligen ska vara betydligt bättre än de vi har hemma, Kläder från Nike, produkter från Dermalogica och Skittles, smink från tex Maybelin, min absoluta favoritgodis som finns sursockrade i USA, till skillnad mot de sura som säljs här hemma.

  • Svar på tråden Vad ska man handla i USA?
  • Tow2Mater

    Vapen och ammunition. En AR15 kanske?

    Det du vill ha. Det ska du handla. Vad saknar du? Det ska du handla.

  • Maramina
    Tow2Mater skrev 2016-11-18 23:18:37 följande:

    Vapen och ammunition. En AR15 kanske?

    Det du vill ha. Det ska du handla. Vad saknar du? Det ska du handla.


    Rolig man kan vara...

    Finns det någon som kan komma med seriösa tips på saker som är prisvärda? Och lagliga, även i Sverige.
  • Det kommer bli bra

    Smink, shampo, etc

    Barnvagn

    Läkemedel 

    Vissa märken - kolla vad allt kostar i sverige och jämför, samt vilka märken som inte finns i sverige

  • Avklantad

    Helt seriöst, köp det du behöver. Spännande och god mat och nån pryl du behöver men glömt att ta med. Lägg övriga pengar som bränner i fickan på upplevelser: musikaler/opera/teater/film/musik som aldrig når Europa etc. Passa på att klippa dig hos en afrofrisör om du har sånt hår. Och köp ditt favoritgodis så klart!

    Världen håller på att gå under pga överkonsumtion. Det är vansinne att köpa prylar bara för att man kan få dem billigt.

  • Wooden

    I regel är det amerikanska märken som är mycket billigare än i Sverige. Men beror ju helt på vad du är ute efter. Billigt är ex. BareMinerals, Converse, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Levi's, Calvin Klein, Michael Kors, DKNY.
    Eller, billigt och billigt. Beror ju på vad man har för preferenser, men ovan märken är betydligt lägre pris på än hemma iallafall :)

  • Maramina
    Avklantad skrev 2016-11-19 10:41:33 följande:

    Helt seriöst, köp det du behöver. Spännande och god mat och nån pryl du behöver men glömt att ta med. Lägg övriga pengar som bränner i fickan på upplevelser: musikaler/opera/teater/film/musik som aldrig når Europa etc. Passa på att klippa dig hos en afrofrisör om du har sånt hår. Och köp ditt favoritgodis så klart!

    Världen håller på att gå under pga överkonsumtion. Det är vansinne att köpa prylar bara för att man kan få dem billigt.


    Jag har inte tänkt köpa något bara för köpandets skull om du trodde det. Istället för att ha värsta långa listan med jämförelsepriser på svenska priser önskar jag få lite tips på saker som är prisvärt i USA i jämförelse med hemma. Pengar jag då sparar på att handla där, när jag ändå är där kan jag lägga på annat. Som tex annan shopping. Eller forskning om barncancer. Eller hjärt- och kärlsjukdomar. Eller skänka till någon som har det sämre än jag. Eller till att rädda regnskog. Eller... Jag tackar för din "hjälp" och önskar dig glädje och balans i ditt liv, med mindre bitterhet än vad du visar upp i ditt inlägg
  • Avklantad
    Maramina skrev 2016-11-19 19:05:24 följande:

    Jag har inte tänkt köpa något bara för köpandets skull om du trodde det. Istället för att ha värsta långa listan med jämförelsepriser på svenska priser önskar jag få lite tips på saker som är prisvärt i USA i jämförelse med hemma. Pengar jag då sparar på att handla där, när jag ändå är där kan jag lägga på annat. Som tex annan shopping. Eller forskning om barncancer. Eller hjärt- och kärlsjukdomar. Eller skänka till någon som har det sämre än jag. Eller till att rädda regnskog. Eller... Jag tackar för din "hjälp" och önskar dig glädje och balans i ditt liv, med mindre bitterhet än vad du visar upp i ditt inlägg


    Jag förstår hur du menar, och vad gäller sånt här har du helt rätt i att jag är bitter. Det är så många som bara köper och köper utan att fatta vad det leder till. Och i listan på tips du redan fått fanns så gott som bara lyxkonsumtionsprodukter. Därför trodde jag att det var sånt du tänkte köpa. Men då hade jag väl fel.
  • Jill 79

    Det jag köper när vi är där är kläder. Jag köper typ aldrig kläder till mig själv i Sverige, utan passar på när jag är där. Sen köper jag alltid dayquill och nitequill (förkylningsmedicin). Inte för att det är billigt, utan för att det är det enda som hjälper om man blir riktigt sjuk.

  • Mkh1066

    Jag är i Usa två gånger om året och jobbar. Köper förkylningMedicin , senap, 4 Ralph lauren tröjor till min man på outlet och en Michael kors väska till mig själv och ett par pcket böcker. Smink är halva priset.

Svar på tråden Vad ska man handla i USA?