• Mica

Fråga ang Barnskötarutbildning via NTI skolan. Någon mer som läser/läst till barnskötare?

Jag läser till barnskötare på barn & fritidsprogrammet via NTI skolan, på distans. 

Jag undrar om man måste läsa Specialpedagogik 2 när man läser till barnskötare? 

Jag gick nämligen in på denna kurs i förväg för att se kursinnehållet, och denna kurs handlar ju inte om förskola, utan människor med funktionshinder och även praktik inom området LSS och funktionshinder.

Då detta inte är något jag kommer att arbeta med då jag utbildar mig i syftet att arbeta på förskola som barnskötare, så undrar jag alltså om det är någon som vet om denna kurs ändå är obligatorisk? 

NTI.se står det att Specialpedagogik 2 är en valbar kurs, vad innebär detta? Har jag möjlighet att byta ut denna kurs mot en annan? 

Oerhört tacksam för svar!

Tack!

barnskötare, utbildning, distans
  • Svar på tråden Fråga ang Barnskötarutbildning via NTI skolan. Någon mer som läser/läst till barnskötare?
  • Mica

Tack för svar! :)

Får jag fråga vilka kurser du läser?

Svar på tråden Fråga ang Barnskötarutbildning via NTI skolan. Någon mer som läser/läst till barnskötare?