• Emjk

Tidigt gravid bruna flytningar mf?

Hej har en liten fråga är tidigt gravid kan inte säga exakt då jag inte har koll på senaste mensen. Men typ v 4-5 har en tid bokad hos barnmorskan den 29 men nu till saken, idag när jag vakna hade jag en liten ljusbrun flyttning. Det har inte fortsatt än, har inga "ovanliga" kramper eller så. Men min oro är att jag hade ett missfall i augusti, men då hade jag inga bruna flytningar eller så. Och fick bli "igångsatt" med blödningen osv de är därför jag är lite rädd. Vad betyder bruna flytningar är det normal ?

Denna graviditeten känner jag dock mer symptom än förra, då jag tror symptomen förra gången avtog tidigt pga att det va ett missfall. Men hjälp hjälp ska jag va orolig ?

• Svar på tråden Tidigt gravid bruna flytningar mf?
  • basio

Bruna flytningar och småblödningar är mycket vanliga i tidiga graviditeter. Det behöver inte betyda att det är missfall på gång. Jag har haft blödningar under alla mina graviditeter och har tre fullt friska barn. Även två missfall men känslan var helt annorlunda under de graviditeterna.

Hoppas allt går bra!

• aerial

Jag hade småblödningar och bruna flytningar fram till v.20 ungefär, likaså en kompis till mig. Det är ganska vanligt.

Svar på tråden Tidigt gravid bruna flytningar mf?