Inlägg från: Sara88E |Visa alla inlägg
  • Sara88E

Plussade idag :)

alesig skrev 2016-11-21 08:03:26 följande:

Hej :)

Jag testade imorse och jag är gravid :)))

Det är mitt första barn och vi fick till det på fjärde försöket. Jag har alltid oroat mig över att jag inte kan bli gravid. Lyckan är nu total :)))))

Känns extra kul att jag plussade just idag... på min sambos födelsedag ;) Har förstått att det finns delade meningar om ifall man ska göra testet tillsammans eller ej. Jag vet att min sambo inte misstycker att jag gjorde testet utan honom. Han bli snarare glad över att det kommer komma som en överraskning för honom så jag hoppas detta respekteras. Nu till min fråga: Hur berättade eller gjorde ni när er sambo fick veta om er graviditet? Givetvis vill jag bara ringa honom nu på en gång och berätta. Men att vi ska ha en bebis är så häftigt och stort så jag vill det ska bli speciellt tillfälle. Något som vi kan minnas tillsammans :)

Jag har ett par egna förslag. Tex att skriva en lapp och lägga i ett kuvert "Den finaste gåvan jag kan ge dig kommer om nio månader" men hade gärna velat höra era historier. :)

Stor grattis till bebis! :D 

Själv går jag i väntans tider, väntan efter ett plus vill säga, är på BIM+7 idag.. Skulle du vilja berätta lite om dina symptom innan plus? :)
  • Sara88E
    alesig skrev 2016-11-22 13:26:51 följande:
    Tack snälla du:)

Oj, har du ej testat dig ännu?

Jag kände ganska snabbt ca 2 dagar innan bim att nånting är annorlunda i min kropp. Jag kände stickningar och lite värk (antar att stickningarna jag kände var i livmodern) men det var svårt att veta ifall det var molvärk eller mensverk så jag förberedde mig på mens samtidigt som de kändes annorlunda. Just stickingarna. Bim dagen kom men ingen mens. Då kändes de som att jag måste vara gravid. Min cykel brukar vara som en klocka. Brösten började ömma och kändes tunga. Men samtidigt har jag längtat efter barn i så många år men vill att det ska kännas helt rätt att skaffa barn med den blivande pappan. Så då vi hade bestämt oss för bebis verkstad kände jag helt enkelt att jag ville för mycke och tänkte att de här går aldrig. Började tänka att jag säkert var sken gravid. Men de visade sig att jag det håller på tillverkas en skatt i magen :) Så för att summera de hela så kände jag stickningar i livmodern, ömma och tunga bröst. Det jag reagerade mest på var stickningarna som jag aldrig känt förut :) Jag önskar dig verkligen lycka till och vill du så får du gära skriva och berätta om hur det går för dig :) kram på dig
    Nej, inte testat än.. Men jag håller ALLA tummar (och tår) även om symtomen kommer och går så jag övertänker tills jag blir gråhårig! :) 
    Jag har dock valt att avvakta till fredag då jag då är på prick BIM +10 och kanske vågar börja hoppas lite mer ordentligt :) 

Men det är så konstigt, det kändes verkligen som att den skulle komma närsom, fram till BIM+3, sen dess är det bara stickningar i äggstockarna och lite molvärk i ryggslutet... Har även haft ont vid samlag när han kommit in för djupt. 

Har inte heller ont i brösten direkt heller?
    Men jag har en brännande känsla i mitt vänstra bröst som kommer och går... 
  • Sara88E
    alesig skrev 2016-11-22 17:53:21 följande:

Men så spännande! Jag tycker det låter som att du är gravid! Symtomen fanns där hela tiden mer eller mindre för mig då jag lix började känna av dom Jag håller tummarna och tårna med dig!! Jag plussade på BIM+3 och då syntes det tydligt att jag var gravid :) Att du kan hålla dig så länge. Du behöver absolut inte vara orolig att det inte ska synas på testet. Är du gravid kan jag garantera att det syns till 99% du plågar dig själv ;) mrn givetvis ska du göra som du själv vill. Känns det bättre att vänta till bim+10 ska du göra det. :) men det var ett jätte stor lättnad för mig då jag såg plusset det var som att alla tänkar att tänk OM jag är gravid eller tänk om INTE bara försvann. Jag tänktr att de få bära eller brista. Alla får ju olika symtom och i olika grader och vissa få ju inga alls. men just stickningarna var ett super tecken för mig :) är det ditt första barn? :)

Jag har tagit ett test nu... har du FB eller något så kan jag skicka meddelande och visa?

Behöver hjälp XD
  • Sara88E

Lägger in 3 bilder, plz, hjälp! :)

Detta är efter prick 3 minuter, det var ytterst ytterst svagt!

(Tillägg, tog det för 30 min sen, och hade kissat ca 1 timme innan testet så det är varken morgonurin eller koncentrerat, BIM+7 idag...)

• Sara88E
    heffaklumpen89 skrev 2016-11-22 20:23:02 följande:

Tack! kan ärligt inte tro att det är sant. vi har försökt lite över ett år så kändes lite hopplöst. men äntligen! :D

Stort grattis!
  • Sara88E
    heffaklumpen89 skrev 2016-11-23 10:07:48 följande:
    vi började försöka i aug förra året och försökte pricka in äl. När jag inte lyckats bli gravid så började jag med äl-tester i våras någon gång och tänkte att nu blir jag nog gravid på första försöket eftersom jag visste att vi hade sex i samband med äl men tog ju som sagt typ ett halvår till. Är så lycklig nu men springer typ hela tiden på toa och kollar så inte mensen kommer. Känns som det inte vill gå in riktigt :P Är det erat första barn?
    Sara88E skrev 2016-11-22 20:32:30 följande:
    Stort grattis!
    Tack! Hur gick det för dig? tycker jag skymtar något på testen :)

Hej Heffaklumpen89, såhär såg mitt test ut imorse: 

Lloyds apotek säger att även om det är svagt så är det positivt tydligen.. De har en HELT blank ruta mellan 3-6 min om det är neg..

Och det där må vara svagt, men det syns! 

Kunde inte låta bli att ta en timme senare dock..:

• Sara88E

[quote=77160396][quote-nick]heffaklumpen89 skrev 2016-11-23 21:15:53 följande:[/quote-nick]Men va kul grattis! mina test är väldigt svaga också. dock är ju jag bim-1 eller bim-2 när jag gjorde test och det såg ut såhär

har du några symtom än?

Ja, en hel del! Mår illa, är väldigt yr, blir lätt andfådd, svullen och otroligt trög mage!

(Hjälp btw, vad gör man åt det?? Haha)

En hel del motvärk :)

Men ingenting i brösten typ, förutom att den bränns i mitt vänstra till och från :)

Vad har du för symptom? :)

Skönt att fler plussat med svaga tester! Var hos BM igår hon tog ett RFSU som var negativt men vi pratade om min (icke) mens, mina symptom och hon kollade alla bilder och konstaterade att JA jag är gravid :D

Så nu ska jag bara vara glad och lugn så tar jag ännu ett test nästa fredag och sen ska jag skrivas in :)

• Sara88E
    heffaklumpen89 skrev 2016-11-24 19:24:38 följande:
    Rätt mycket symptom med andra ord. Jag börjar bli lite illamående men vet inte om det beror på att jag äter mindre för det tar emot. Måste typ tvinga i mig mat. Sen har jag molvärk och flytningar. Känns som mensen ska komma hela tiden men än har jag iaf inte fått någon blödning :)

Läst att många får neg hos bm. Konstigt! Trodde deras var känsligare! Jag har tagit nytt test varje morgon för att se om det blir starkare men kanske ska vänta någon vecka jag med..

Jag har fått tid för inskrivning 13 dec så nästan 3 veckor kvar. Känns inte på riktigt för än dess :p
    Nu har jag fyra väldigt fina plus och det jag tog idag är starkt! :D 

Från det första till det jag tog idag :) 

Har också inskrivning på Lucia! :D 
  • Sara88E
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-25 10:54:01 följande:
    Åhh, grattis! Jättefin stegring ju trots det där supersvaga för några dagar sen! Flört
    Ja, det känns otroligt bra! :D 

Hur mår du?
    Min molvärk tar död på mig xD 
  • Sara88E
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-25 13:57:09 följande:

Jag förstår det, superkul ju! Glad

Jag mår faktiskt bra, lite molvärk men inget som jag känner av sådär jättemycket. Mitt värsta just nu är att mina bröst är så jäkla ömma och att jag måste springa och kissa så ofta.. :/

Häftigt att det är så olika! :D Jag känner knappt något i brösten :P
    Men molvärken som kommer och går är heeeeeeeeeemsk :P

Men det är världens bästa anledning så det gör ingenting <3 
  • Sara88E
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-25 15:18:31 följande:
    Ja det verkar vara väldigt olika.. Skrattande Så länge jag slipper illamåendet och kräkningar är jag väldigt nöjd iaf.. :P Ja jag vet, jag känner att man inte får lov att klaga riktigt för det är som sagt världens bästa anledning! <3 Hoppas att din molvärk släpper lite snart iaf! Jag ska göra VUL om 2 veckor ungefär så jag hoppas verkligen att allt är som det ska därinne då.. Känner mig lite smått panikslagen inför det faktiskt... Obestämd
    Exakt samma känsla här.. Men försöker att andas och fokusera på att ta hand om mig och njuta av dagen, molvärk och allt <3 

Vi kan ändå inte påverka, och det är viktigt att komma ihåg, för de allra flesta går det väldigt bra! 
  • Sara88E
    heffaklumpen89 skrev 2016-11-27 17:32:10 följande:
    Va fin stegring. Jag tänkte nog ta ett nytt på tisdag och hoppas det är starkare då. Vill ju gärna att det ska bli starkare annars blir jag orolig :p vilket datum blir ditt bf just nu?
    Min syster som är BM sa dock att det inte behöver stegras varje dag, så orkar du vänta till tisdag så lär du absolut se skillnad! 

Jag tycker att mina andra tester är något svagare, men då ska man komma ihåg att de första jag tagit är "early" och de andra är "vanliga" :)

Längtar till VUL (ska dit innan jul) vill se hjärtat och höra att allt är bra :) <3 

Vad har du för symptom?

Mina bröst har börjat växa nu, det känns verkligen i dem och det är inte helt angenämt ^^ haha 
  • Sara88E
    heffaklumpen89 skrev 2016-11-28 22:24:53 följande:
    Gjorde ett idag och det var tydligare än sist men inte lika starkt som kontrollsträcket än.

Varför ska du göra vul? Haft otur förut?

Jag är så sjukt trött nu. Känns inte som jag tar mig genom dagen utan att behöva sova middag. Idag var dottern ledig från dagis och jag ville typ bara grina för jag var så trött och hon ville ju såklart leka. Förutom trött så är mina bröstvårtor väldigt känsliga. Märker inte så mycket på storleken men har redan väldigt stora så vet inte om det har med det att göra. Sen är det ju molvärker också. Den är lite jobbig till och från. Ibland lite illamående och halsbränna med. Det är väl typ det jag känner. Vad känner du nu?
    Jag vill göra VUL för att fastställa ålder på Liten samt se att allt är bra, kommer kunna slappna av när jag ser hjärtslag <3

Jag känner rätt lika vad du känner, jag är väldigt trött, utom tidiga morgnar och på kvällarna ^^ Vaknar på natten och kissar 1 gång, ont i brösten, känner att det händer något i dem liksom... Och illamående.. är också väldigt hungrig hela tiden xD 
Svar på tråden Plussade idag :)