• alesig

Plussade idag :)

Hej :)

Jag testade imorse och jag är gravid :)))

Det är mitt första barn och vi fick till det på fjärde försöket. Jag har alltid oroat mig över att jag inte kan bli gravid. Lyckan är nu total :)))))

Känns extra kul att jag plussade just idag... på min sambos födelsedag ;) Har förstått att det finns delade meningar om ifall man ska göra testet tillsammans eller ej. Jag vet att min sambo inte misstycker att jag gjorde testet utan honom. Han bli snarare glad över att det kommer komma som en överraskning för honom så jag hoppas detta respekteras. Nu till min fråga: Hur berättade eller gjorde ni när er sambo fick veta om er graviditet? Givetvis vill jag bara ringa honom nu på en gång och berätta. Men att vi ska ha en bebis är så häftigt och stort så jag vill det ska bli speciellt tillfälle. Något som vi kan minnas tillsammans :)

Jag har ett par egna förslag. Tex att skriva en lapp och lägga i ett kuvert "Den finaste gåvan jag kan ge dig kommer om nio månader" men hade gärna velat höra era historier. :)

• Svar på tråden Plussade idag :)
  • heffaklumpen89
    alesig skrev 2016-11-22 20:20:14 följande:
    Grattis!!! Så kul :D
    Tack! kan ärligt inte tro att det är sant. vi har försökt lite över ett år så kändes lite hopplöst. men äntligen! :D
  • alesig
    heffaklumpen89 skrev 2016-11-22 20:23:02 följande:

Tack! kan ärligt inte tro att det är sant. vi har försökt lite över ett år så kändes lite hopplöst. men äntligen! :D

Men ååå va glad jag blir för din skull!!! Dessa fyra månader kändes som en evighet. Kan inte ens tänka mig hur de känns för er som de tagit längre tid för. Grattis. Verkligen :D
  • Sara88E
    heffaklumpen89 skrev 2016-11-22 20:23:02 följande:

Stort grattis!
  • heffaklumpen89
    alesig skrev 2016-11-22 20:29:10 följande:
    Men ååå va glad jag blir för din skull!!! Dessa fyra månader kändes som en evighet. Kan inte ens tänka mig hur de känns för er som de tagit längre tid för. Grattis. Verkligen :D
    vi började försöka i aug förra året och försökte pricka in äl. När jag inte lyckats bli gravid så började jag med äl-tester i våras någon gång och tänkte att nu blir jag nog gravid på första försöket eftersom jag visste att vi hade sex i samband med äl men tog ju som sagt typ ett halvår till. Är så lycklig nu men springer typ hela tiden på toa och kollar så inte mensen kommer. Känns som det inte vill gå in riktigt :P Är det erat första barn?
    Sara88E skrev 2016-11-22 20:32:30 följande:
    Stort grattis!
    Tack! Hur gick det för dig? tycker jag skymtar något på testen :)

• Sara88E
    heffaklumpen89 skrev 2016-11-23 10:07:48 följande:
    vi började försöka i aug förra året och försökte pricka in äl. När jag inte lyckats bli gravid så började jag med äl-tester i våras någon gång och tänkte att nu blir jag nog gravid på första försöket eftersom jag visste att vi hade sex i samband med äl men tog ju som sagt typ ett halvår till. Är så lycklig nu men springer typ hela tiden på toa och kollar så inte mensen kommer. Känns som det inte vill gå in riktigt :P Är det erat första barn?
    Sara88E skrev 2016-11-22 20:32:30 följande:
    Stort grattis!
    Tack! Hur gick det för dig? tycker jag skymtar något på testen :)

Hej Heffaklumpen89, såhär såg mitt test ut imorse: 

Lloyds apotek säger att även om det är svagt så är det positivt tydligen.. De har en HELT blank ruta mellan 3-6 min om det är neg..

Och det där må vara svagt, men det syns! 

Kunde inte låta bli att ta en timme senare dock..:

• alesig
    heffaklumpen89 skrev 2016-11-23 10:07:48 följande:

vi började försöka i aug förra året och försökte pricka in äl. När jag inte lyckats bli gravid så började jag med äl-tester i våras någon gång och tänkte att nu blir jag nog gravid på första försöket eftersom jag visste att vi hade sex i samband med äl men tog ju som sagt typ ett halvår till. Är så lycklig nu men springer typ hela tiden på toa och kollar så inte mensen kommer. Känns som det inte vill gå in riktigt :P Är det erat första barn?Tack! Hur gick det för dig? tycker jag skymtar något på testen :)

Han har en underbar dotter som är 6 år sedsn ett tidigare förhållande som bor hos oss varannan vecka. Så det blir hans andra bsen och mitt första. Det är så häftigt! Och extra kul då hans dotter så gärna vill ha ett syskon :)
  • heffaklumpen89
    Sara88E skrev 2016-11-23 10:33:30 följande:
    Hej Heffaklumpen89, såhär såg mitt test ut imorse: 

Lloyds apotek säger att även om det är svagt så är det positivt tydligen.. De har en HELT blank ruta mellan 3-6 min om det är neg..

Och det där må vara svagt, men det syns! 

Kunde inte låta bli att ta en timme senare dock..:
    Men va kul grattis! mina test är väldigt svaga också. dock är ju jag bim-1 eller bim-2 när jag gjorde test och det såg ut såhär

har du några symtom än?
    alesig skrev 2016-11-23 19:12:47 följande:
    Han har en underbar dotter som är 6 år sedsn ett tidigare förhållande som bor hos oss varannan vecka. Så det blir hans andra bsen och mitt första. Det är så häftigt! Och extra kul då hans dotter så gärna vill ha ett syskon :)
    okej va skoj! våran 4 åring vill också jättegärna ha syskon. men kommer vänta till efter v 12 och berätta för henne. lite svårt att förklara om det skulle bli missfall.

• Sara88E

[quote=77160396][quote-nick]heffaklumpen89 skrev 2016-11-23 21:15:53 följande:[/quote-nick]Men va kul grattis! mina test är väldigt svaga också. dock är ju jag bim-1 eller bim-2 när jag gjorde test och det såg ut såhär

har du några symtom än?

Ja, en hel del! Mår illa, är väldigt yr, blir lätt andfådd, svullen och otroligt trög mage!

(Hjälp btw, vad gör man åt det?? Haha)

En hel del motvärk :)

Men ingenting i brösten typ, förutom att den bränns i mitt vänstra till och från :)

Vad har du för symptom? :)

Skönt att fler plussat med svaga tester! Var hos BM igår hon tog ett RFSU som var negativt men vi pratade om min (icke) mens, mina symptom och hon kollade alla bilder och konstaterade att JA jag är gravid :D

Så nu ska jag bara vara glad och lugn så tar jag ännu ett test nästa fredag och sen ska jag skrivas in :)

• heffaklumpen89
    Sara88E skrev 2016-11-24 09:02:25 följande:

[quote=77160396][quote-nick]

Ja, en hel del! Mår illa, är väldigt yr, blir lätt andfådd, svullen och otroligt trög mage!

(Hjälp btw, vad gör man åt det?? Haha)

En hel del motvärk :)

Men ingenting i brösten typ, förutom att den bränns i mitt vänstra till och från :)

Vad har du för symptom? :)

Skönt att fler plussat med svaga tester! Var hos BM igår hon tog ett RFSU som var negativt men vi pratade om min (icke) mens, mina symptom och hon kollade alla bilder och konstaterade att JA jag är gravid :D

Så nu ska jag bara vara glad och lugn så tar jag ännu ett test nästa fredag och sen ska jag skrivas in :)

Rätt mycket symptom med andra ord. Jag börjar bli lite illamående men vet inte om det beror på att jag äter mindre för det tar emot. Måste typ tvinga i mig mat. Sen har jag molvärk och flytningar. Känns som mensen ska komma hela tiden men än har jag iaf inte fått någon blödning :)

Läst att många får neg hos bm. Konstigt! Trodde deras var känsligare! Jag har tagit nytt test varje morgon för att se om det blir starkare men kanske ska vänta någon vecka jag med..

Jag har fått tid för inskrivning 13 dec så nästan 3 veckor kvar. Känns inte på riktigt för än dess :p
  • Sara88E
    heffaklumpen89 skrev 2016-11-24 19:24:38 följande:
    Rätt mycket symptom med andra ord. Jag börjar bli lite illamående men vet inte om det beror på att jag äter mindre för det tar emot. Måste typ tvinga i mig mat. Sen har jag molvärk och flytningar. Känns som mensen ska komma hela tiden men än har jag iaf inte fått någon blödning :)

Läst att många får neg hos bm. Konstigt! Trodde deras var känsligare! Jag har tagit nytt test varje morgon för att se om det blir starkare men kanske ska vänta någon vecka jag med..

Jag har fått tid för inskrivning 13 dec så nästan 3 veckor kvar. Känns inte på riktigt för än dess :p
    Nu har jag fyra väldigt fina plus och det jag tog idag är starkt! :D 

Från det första till det jag tog idag :) 

Har också inskrivning på Lucia! :D 
Svar på tråden Plussade idag :)