Inlägg från: scrapparlotta |Visa alla inlägg
  • scrapparlotta

Istället för Janssons frestelse?

Ska ha liten julfest här hemma nästa lördag och hade tänkt bjuda på Janssons med köttbullar och prinskorv bla. Men en av dom gillar inte Jansson. Däremot gillar hon lax ..kan man göra nåt liknande som Jansson men ha i nån lax istället? Jag själv gillar inte lax så jag är dålig på att laga nåt med det.

Så tar gärna emot tips och recept på vad jag kan hitta på istället.

• Svar på tråden Istället för Janssons frestelse?
  • scrapparlotta

Hon gillar varken sill eller ansjovis...

Men jag tänkte om jag kunde göra nåt liknande dom Jansson fast ersätta ansjovisen med nån lax...men det blir kanske inte bra.

Om jag ska ha lax och hovmästarsås...vilken lax ska jag ha då?

Är som sagt dålig på lax...

• scrapparlotta
    Aniiee skrev 2016-11-21 11:36:00 följande:

Gör en laxlåda också/istället. I princip samma sak, fast lax istället.

Jag hade valt istället, för jag vill att alla ska kunna äta samma och ingen ska känna sig utpekad.

Varför krångla til det  i onödan.....

Hur gör man en god laxlåda då? Nåt smarrigt och lätt recept?
  • scrapparlotta
    Aniiee skrev 2016-11-21 12:16:52 följande:

Sure.... Vill d uha färsk, rimmad, gravad, kall- eller varmrökt lax?

Fast jag gillar själv inte lax...så jag vill helst inte ha nåt med lax...
  • scrapparlotta

Tack för era tips och råd här

Jag var först inne på att inte göra nåt extra till henne utan hon får äta det som finns, men samtidigt tycker jag synd om henne. Jag bjuder henne och sen gör jag mat som hon inte gillar...hmm. Men jag kan ju göra en liten potatisgratäng till henne. Så kan hon äta köttbullar och prinskorv till det kanske. Jag är så himla dålig på att göra lax...

Och som nån skrev här....det finns även en i gänget som inte tål gluten. Så jag får ju tänka på henne åxå när jag väljer ströbröd och bröd att bjuda på. Det är inte lätt att få nåt som passar alla.

Svar på tråden Istället för Janssons frestelse?