• Min tur

Fertilitetsutredning i Växjö

Hej

Någon som kan tipsa om vart jag och sambon kan vända oss. Vi har försökt nu i 15 månader att bli gravida. Nu har vi bestämt oss för att kontakta läkare. Någon som vet vart vi kan vända oss. Har ringr CLV men de verkar osäkra på vem jag ska prata med?!

Tacksam för svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-11-21 14:52
    Efter en hel del runtkopplingar till tex HR avdelningen kom jag tillslut rätt efter att ha googlat runt hel bra stund. Gynmottagningen var rätt väg att gå och vi är nu på kö till utredning.

• Svar på tråden Fertilitetsutredning i Växjö
  • Regnbågsdröm
    Pinglann skrev 2017-02-25 23:43:23 följande:

Läkaren på linnea kan uttrycka sig lite klumpigt kanske men jag tror definitivt att hon vet vad hon pratar om, annars hade hon inte jobbat där så länge och kunnat hjälpa par som har haft svårare att bli gravid. Första gången jag va där var det sådär men efter andra gången jag var med min man så har det kännts jättebra. Hon är trevlig och vill värkligen hjälpa till.

Min tur: hur lång cykel har du?? Jag gjorde min spolning i veckan och det gick bra. Inget som gör ont, jag tog 2 alvedoner innan. Jag ska tillbaka på fredag för VUL och få eventuellt ovitrelle.

Det kan man absolut tycka, att hon borde ha koll på vad hon gör alltså. Men i vårt fall var det ju absolut inte så. Enligt henne var det inget fel på mig och "allt såg bra ut". Det är långt ifrån sanningen, vilket de såg direkt på RMC i Malmö. Men bra att andra har bättre erfarenhet, förstås!
  • Regnbågsdröm
    Min tur skrev 2017-02-25 22:40:26 följande:
    Nämen VA? Herregud va dåligt. Jag har dessvärre läst en del om Linneamottagningen att det känts som löpande band principen. Medans andra tycker det har fungerat bra och att dom fått hjälp.
    Ja, det är faktiskt riktigt illa. Blir faktiskt argare nu i efterhand när man tänker tillbaka på det. Vill man vara säker på att det som sägs stämmer så ska man nog inte gå dit. Å andra sidan är det ju inte dem som utför behandlingarna sen senare. Så förhoppningsvis får folk bättre hjälp senare oavsett.
  • Min tur

Äggledarspolningen är nu gjord. Det gick fort men gjorde nåt så jävulskt ont. Svartnade för ögonen. Skrek gjorde jag också. Mamma som satt i väntrummet hörde mig. Haha. Men nu är det över och ägglossning väntas om några dagar :)

• Pinglann
    Min tur skrev 2017-03-08 16:40:07 följande:

Äggledarspolningen är nu gjord. Det gick fort men gjorde nåt så jävulskt ont. Svartnade för ögonen. Skrek gjorde jag också. Mamma som satt i väntrummet hörde mig. Haha. Men nu är det över och ägglossning väntas om några dagar :)

Vad skönt att ha gjort det! Jag tog 2 alvedoner 1 timme innan. Gjorde inte ont alls, lite obehagligt bara. Allting såg bra ut på mig och ingen stopp. Det värrsta var när jag gick upp och det bara forssade ut vätska!!! Jag hade även lite mer känningar efteråt, kännde att äggloss var påväg. Jag har tagit ovitrelle och nu kan jag bara vänta på BIM.

Nu får du bara köra på , så himla skönt och romantiskt med sex på beställning va??! Ska bli skönt när man slipper jobba med detta. Har ni barn sen innan???
  • Min tur

Haha, aa det där spontana sexet är ett minne blott. Vi har ju sexat till det helt efter kalender i 6 månader. Yay!

Åå va skönt att det inte gjorde ont för dig. Jag tog en Citodon innan, utan den hade jag nog svimmat.

Inga barn sedan innan. Jag har dock blivit oplanerat gravid 2 gånger tidigare. Så någonstans där inne fungerar ju maskineriet. Första graviditeten var jag 20 och gjorde abort, senaste graviditeten slutade i missfall.

• Pinglann
    Min tur skrev 2017-03-09 08:45:36 följande:

Haha, aa det där spontana sexet är ett minne blott. Vi har ju sexat till det helt efter kalender i 6 månader. Yay!

Åå va skönt att det inte gjorde ont för dig. Jag tog en Citodon innan, utan den hade jag nog svimmat.

Inga barn sedan innan. Jag har dock blivit oplanerat gravid 2 gånger tidigare. Så någonstans där inne fungerar ju maskineriet. Första graviditeten var jag 20 och gjorde abort, senaste graviditeten slutade i missfall.

Har du lyckats bli gravid innan så kommer du säker bli det igen. Man har gått på p piller ett bra tag och jag är nästan 100% säker att det har med det o göra. Som min läkare sa mina äggleder var i ett viloläge. Vi har ett barn på 6 år som kom till utan några konstigheter, så lustigt att det inte går med en till. Vi har försökt i över 2 år själva och nu har jag provat 2 omgångar sv letrozol så jag hoppas verkligen att något händer snart
  • Min tur

Ja jag vet ju att jag kan bli gravid. Dock var det inte med min nuvarande sambo. Har vänner som försökt i flera år, gjort många IVF och det vill sig inte. Ingen av dom har några problem men tillsammans vill det inte funka.

Hoppas att vi helt plötsligt sitter med ett plus. Min mamma hade också svårt att bli gravid, men har nu ett gäng ungar :)

• Pinglann

Hur går det för dig MIN TUR?? Själv har jag fått mens igen!! Nu tar jag dubbeldos av letrozol, ringer nu till mottagningen för att boka en tid på dag 14 så vi får se hur blåsorna ser ut då.? Det är inte klokt att ingen händer, fast jag har bara haft 1 omgång av pergotime och 2 omgångar av letrozol så jag hoppas det blir något snart. Man har juh tappat lite hoppet också

• Min tur

Jag inväntar BIM på söndag. Tror inte det tagit sig denna månaden heller. Allt känns som vanligt.

Jävla mens! Tvi tvi tvi!!!

• Min tur

Idag satte mensen igång, väldigt väntad. Spottings sedan torsdag :(

Ja hoppet kommer och går. 20 månader har passerat. Det är snart 2 år, helt sjukt!

Svar på tråden Fertilitetsutredning i Växjö