• orkidi

Wahlgrens Kanal 5

Sitter och tittar på Wahlgrens värld på Play och skrattar så jag håller på att gå under. Är det någon mer som känner igen sig i livet som flerbarnsförälder/ tonårsförälder???

I avsnittet jag ser på idag så handlar det mkt om Biancas humör.. hahaha, jag har en dotter som är precis så där. Allt är verkligen fel och det kvittar hur många lösningar man har på eventuella "problem" så finns det inget som är rätt, det slutar till 99% av gångerna med att "du fattar ju ändå inte"..

Det är som det säger, hur du än vänder dig så har du rumpan bak.

En sak är iallafall säkert och det är näst intill omöjligt att göra alla barnen nöjda.
  • Svar på tråden Wahlgrens Kanal 5
  • elyse

Jag har sett lite grann. Det enda jag reagerar på är hur yngsta barnet hängs ut. Han vet inte alls vad han är med i och skulle nog avstå om någon frågade "Skulle du vilja gråta inför hela svenska folket? ".

• Holma
    elyse skrev 2016-11-21 18:52:45 följande:

Jag har sett lite grann. Det enda jag reagerar på är hur yngsta barnet hängs ut. Han vet inte alls vad han är med i och skulle nog avstå om någon frågade "Skulle du vilja gråta inför hela svenska folket? ".

Han vet mycket väl vad han är med i . Han är inte en bebis
  • elyse
    Holma skrev 2016-11-21 19:56:10 följande:

Han vet mycket väl vad han är med i . Han är inte en bebis

Han är ett barn och har inte konsekvenstänk nog att förutspå hur TV klipper för att få till de scener de vill ha och hur andra kan uppfatta det.
  • Holma
    elyse skrev 2016-11-21 20:28:30 följande:
    Han är ett barn och har inte konsekvenstänk nog att förutspå hur TV klipper för att få till de scener de vill ha och hur andra kan uppfatta det.
    Vet du ens hur gammal han är ?
    Jo han vet
  • monkees

Jag trodde ingen tittade på detta trams....men tydligen! Vi får se om Bianca kan göra en "Peg Parnevik" eller om hon får harva runt i lekprogram.

• elyse
    Holma skrev 2016-11-22 06:00:05 följande:

Vet du ens hur gammal han är ?

Jo han vet

Ja, han är elva år.

Du verkar känna familjen. Det gör inte jag. För pojkens skull hoppas jag att du vet vad du pratar om.
  • elyse
    Duckan skrev 2016-11-22 10:46:58 följande:

Elyse, Theo är 9 år.

Jag tyckte väl att det verkade mycket. Så gick det med huvudräkningen idag (Dubbelkollade på Wikipedia).
  • Holma
    elyse skrev 2016-11-22 14:21:01 följande:
    Jag tyckte väl att det verkade mycket. Så gick det med huvudräkningen idag (Dubbelkollade på Wikipedia).
    En 9 åring vet vad detta innebär o dessutom är han uppväxt i en familj med uppmärksamhet
  • Jennie med ie
    elyse skrev 2016-11-21 20:28:30 följande:

Just detta har jag också känt tveksamhet inför. Visst att en del 9-åringar har förmågan att förstå hur de framställs och konsekvenserna av det men långt ifrån alla, och det faktum att föräldern själv är uppvuxen i offentligheten och setts genom medias ögon (vilket inte alls var på samma sätt den tiden) behöver inte vara någon fördel i sammanhanget utan kan också göra att denne reflekterar för lite över det och kör på för att man själv är van och medveten.
  • Påven Johanna II

Bianca Wahlgren är ingen tonåring, hon är 22 år gammal.

• orkidi
    Påven Johanna II skrev 2016-11-22 16:34:32 följande:

Bianca Wahlgren är ingen tonåring, hon är 22 år gammal.

Jo det är ju sant, men vad jag förstått så har hon varit så där under sin tonårstid också... Samt att hon ingår i en flerbarnsfamilj där hon dessutom fortfarande bor hemma och jag kan känna igen mycket av det som finns i deras vardag i min egen.
  • monkees

Trist för Bianca om hon blir mest känd för att vara dotter till Pernilla Wahlgren samt bete sig som en fjortis fast hon är 22?

Svar på tråden Wahlgrens Kanal 5