Men det är väl självklart att man kan vara tjock som vegan! Många veganer jag känner (inklusive mig själv) är tjocka. Det mesta som folk undviker när de inte vill bli tjocka (de som äter tex lchf) är ju veganskt, tex socker, vitt mjöl, de flesta chips, de flesta sorters vitt bröd och pasta samt mycket som är friterat.
Jag blir förvånad att du inte tänkt på det! Veganskt betyder ju att det inte kommer från djurriket och det finns ju massor av onyttigheter som inte kommer från djurriket bla socker samt diverse droger men det är ju en annan historia. De flesta sorters alkohol är också veganska.
Äter du en massa saltade chips, vitt bröd, socker, pasta, samt dricker öl till detta har du bara fått i dig veganska livsmedel. Men tror du att du ätit nyttigt? Nej. Många blir ju veganer av etiska skäl det säger ju inget om deras hälsa.
Sedan finns de ju de som har problem med maten och är anorektiska och kanske kallar sig veganer bara för att de endast äter ett salladsblad i veckan, men det är en annan historia.
Du behöver definitivt inte vara rädd för att bli undernärd om du blir vegan, ta bara några extra pommes frites, lite sockerbaserat smågodis (utan gelatin), dlelicatobollar samt kanelbullar utan smör i (med margarin istället) så kommer du att få/ha kvar dina härliga former!