• Anonym (Förvånad!)

Vegan kollega är tjock!! Jag blev chockad!

Idag fick vi en ny kollega idag. På lunchen hade hon en väldigt "grön" matlåda. Hon berättade att hon var vegan och att hon har varit det i många år. Detta gav mig en stor förvåning och jag häpnade eftersom hon är ju tjock! Hur kan en kvinna som är vegan vara så tjock som hon är? Detta är inte sant! Det kan inte vara möjligt! Blir man tjock av att äta gräs...eller vad det nu än är veganer äter?

• Svar på tråden Vegan kollega är tjock!! Jag blev chockad!
  • Mamma003

Socker och läsk, chips. Finns massa onyttigt för veganer också. Man kan baka massa gott som är veganskt

• Queeeen89

Well.. Det är din förutfattad mening.

Det handlar egentligen bara om hur mycket energi personen äter och den energin personen gör sig av med. Hennes värden kanske dock är i toppklass

• Överste Senap

Man kan inte vara nog försiktig i valet av föräldrar och far/morföräldrar. Genetiken spelar en stor roll. Man har sin grundmetabolism i generna som blir ett slags normalläge för kroppen. Sedan kan man stressa kroppen att frångå normalläget med hård träning, sträng diet mm. Men slappar man av går kroppen snabbt tillbaka till normalläget. Vissa får jobba hårdare än andra för att få bukt med vikten. Vissa har lättare att utveckla metabolt syndrom eller diabetes än andra om man äter skräpmat. En av alla livets orättvisor.

Att bara vegan är således ingen garanti för att vara smal.

• Alexander Bergbacka

Gör man av med mindre än man får i sig går man upp i vikt, utöver det är det helt irrelevant vad exakt det är man äter.

• Anonym (Antifeminist)
    Anonym (Förvånad!) skrev 2016-11-21 22:05:52 följande:

Idag fick vi en ny kollega idag. På lunchen hade hon en väldigt "grön" matlåda. Hon berättade att hon var vegan och att hon har varit det i många år. Detta gav mig en stor förvåning och jag häpnade eftersom hon är ju tjock! Hur kan en kvinna som är vegan vara så tjock som hon är? Detta är inte sant! Det kan inte vara möjligt! Blir man tjock av att äta gräs...eller vad det nu än är veganer äter?

Hahaha!! Nåt av det bästa jag nånsin läst på denna sidan :D
  • Anonym (Kjell-Ove Tosh, yngre bror till Peter Tosh)
    Jennie med ie skrev 2016-11-21 23:59:20 följande:

Givetvis äter veganer gräs. 

Don't eat the grass. Smoke it! :-P
  • Jennie med ie
    Anonym (Kjell-Ove Tosh, yngre bror till Peter Tosh) skrev 2016-11-22 12:40:35 följande:

Don't eat the grass. Smoke it! :-P

Det brukar inte vara populärt på jobbet.
  • Anonym (ida)

Jag skäms över denna Trådstartare. Är du pantad? Pasta, ris och pommes är veganska. Nötter, frön m.m

• Anonym (eller så)

Eller så är hon som jag, vegetarian och har hypotyreos.

• Pebei1047

Är detta samma kollega som är lesbisk och det var chockerande eftersom hon var så snäll?

Jag börjar undra om du har levt under en sten TS, du blir ju "chockad" för minsta lilla!

• Fia 28

Man kan bli tjock på apelsiner om man äter tillräckligt många.

• Anonym (Soja)

Jag gick upp i vikt när jag slutade äta kött (nu var jag inte vegan). Kött/protein ökar på ämnesomsättningen. Äter man även soja produkter som många gör så hämmar det sköldkörtlen och förbränningen även olika kålsorter som broccoli, blomkål mm hämmar sköldkörtlen.

• Anonym (Tjock Vegan)

Men det är väl självklart att man kan vara tjock som vegan! Många veganer jag känner (inklusive mig själv) är tjocka. Det mesta som folk undviker när de inte vill bli tjocka (de som äter tex lchf) är ju veganskt, tex socker, vitt mjöl, de flesta chips, de flesta sorters vitt bröd och pasta samt mycket som är friterat.

Jag blir förvånad att du inte tänkt på det! Veganskt betyder ju att det inte kommer från djurriket och det finns ju massor av onyttigheter som inte kommer från djurriket bla socker samt diverse droger men det är ju en annan historia. De flesta sorters alkohol är också veganska.

Äter du en massa saltade chips, vitt bröd, socker, pasta, samt dricker öl till detta har du bara fått i dig veganska livsmedel. Men tror du att du ätit nyttigt? Nej. Många blir ju veganer av etiska skäl det säger ju inget om deras hälsa.

Sedan finns de ju de som har problem med maten och är anorektiska och kanske kallar sig veganer bara för att de endast äter ett salladsblad i veckan, men det är en annan historia.

Du behöver definitivt inte vara rädd för att bli undernärd om du blir vegan, ta bara några extra pommes frites, lite sockerbaserat smågodis (utan gelatin), dlelicatobollar samt kanelbullar utan smör i (med margarin istället) så kommer du att få/ha kvar dina härliga former!

• pläp farfar

Som en fellow vegan så går jag ut på åkern minst 7 gånger om dagen och betar gräs. Det förvånar mig inte att hon är kolestrolöverbelastad eftersom jag gick över gränsen för överviktighet år sedan. Just nu väger jag 156 kg och det stiger varje gång jag betar.

Svar på tråden Vegan kollega är tjock!! Jag blev chockad!