Svårt med tillit
Hej.
Jag är en tjej på 21 år som har under de senaste två åren gått igenom en hel del skit. Träffade en kille som psykiskt och fysiskt misshandlade mig, tryckte ner mig och gjorde mig osäker.
Tog mig äntligen ur det efter ett år och träffade min nuvarande pojkvän. Det kändes bra men jag hade en oro i kroppen att något inte stämde, det visade sig att två månader in i vårt förhållande var han fortfarande med sin förra tjej. Blev oerhört ledsen men vi bestämde oss ändå för att ge det en chans till.
Nu till mitt problem som jag behöver hjälp med, efter allting så har jag oerhört svårt att lita på min pojkvän, vi bor ihop, och jag träffar han varje dag men ändå bär jag på en konstant oro att han ska lura mig, bedra mig och ljuga för mig. Jag tänker jämt på när han är inne på Facebook, svarar han inte i telefonen så blir jag extremt orolig. Jag har försökt att inte bli det eftersom min pojkvän blir så ledsen och upprörd då han vill att jag litar på honom, men jag kan samtidigt inte låta bli.
I helgen bråkade vi så mycket att han tillslut sa att han ville göra slut. (Han känner sig misstrodd) jag hade packat en väska och sen när jag var beredd att gå så sansade vi oss och pratade ut om allt.. Idag åkte han iväg och skall vara borta i en vecka. Jag har mått så fruktansvärt dåligt och gått runt och oroat mig för att han kanske hittar någon annan, att han kommer tröttna på mig, att han kanske träffar en tjej där och har sex med henne. Dessa tankar äter upp mig inifrån och jag mår så dåligt att jag vill dö..????
Snälla är det någon här som har råd eller tips på vad jag kan göra för att inte vara orolig? Jag tar emot alla tips små som stora.
Min pojkvän är 30 år för att tillägga och han känner inte alls som jag gör, han litar på mig fullt ut, han ifrågasätter aldrig mig och skulle aldrig heller göra det, så jag får sånt dåligt samvete för att jag utsätter han för det ????