• Ensamledsen

Tidigt vul utan hjärtljud

Hej! Jag är (förhoppningsvis) gravid med andra barnet. Men, idag gjorde jag ett tidigt vul för att se att det var något där. Läkaren såg fostret men det var bara 6 mm och han kunde inte se några hjärtljud. Jag borde vara i v 8 och iom det borde fostret vara större. Ska tillbaka om en vecka men nu är jag superorolig och vet inte vad jag ska tänka. Har symptom som extrem hunger, trötthet o väldigt ömma bröst. Kan symptomen fortsätta fast fostret är dött? Någon som har liknande erfarenhet?

Tack????

• Svar på tråden Tidigt vul utan hjärtljud
  • Långbenopluto
    Ensamledsen skrev 2016-11-22 15:31:35 följande:
    Ja.... kanske får ställa in mig på det. Har du varit med om missfall?
    Ja, jag har haft tre MA
  • LinneaM93

Ja tyvärr (!) så kan symptomen stanna kvar, men hörde nyss om nån som hade liknande situation och barnet hade nästa gång mått prima. SÅ ge inte upp hoppet, dock låter det troligt som missfall men man vet aldrig! var igår hos barnmorska (vecka 9+4) och de sa till mig att det med stor chans inte ens hörs då, och var förvånade att hitta hjärtljudet. SÅ jag tycker vecka 8 låter tidigt, men men är ingen expert, och bor i Finland så kan vara annorlunda.

• Fia 28
    LinneaM93 skrev 2016-11-23 09:56:56 följande:

Ja tyvärr (!) så kan symptomen stanna kvar, men hörde nyss om nån som hade liknande situation och barnet hade nästa gång mått prima. SÅ ge inte upp hoppet, dock låter det troligt som missfall men man vet aldrig! var igår hos barnmorska (vecka 9+4) och de sa till mig att det med stor chans inte ens hörs då, och var förvånade att hitta hjärtljudet. SÅ jag tycker vecka 8 låter tidigt, men men är ingen expert, och bor i Finland så kan vara annorlunda.

Fast menar du inte att du kollat hjärtljudet genom magen hos BM? TS har varit på vaginalt ultraljud, och då hade det nog synts hjärtljud om hon verkligen var i v 8.
    Däremot kan TS ha haft senare ägglossning och inte är lika långt gången. 
  • Ensamledsen

Vet ju att det inte finns några svar att få men intressant att läsa om andras erfarenheter medan jag väntar. Es jag använde äl-test är jag rätt säker på när befruktningen skett, men hoppas såklart på ett mirakel.....

Svar på tråden Tidigt vul utan hjärtljud