Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Utöka menyn

Jag hade nog slagit på "stort" och lagt till en kalvstek och en rostbiff eller fläskstek (gärna ett lite fetare kött till allt det magra... typ helstekt fläskkarré). Så får alla lite av varje.

Tre olika köttbitar i tre olika, men harmoniserade, smaker, potatisgratäng, sås, en grön sallad, förrätt, efterrätt.... Jupp. Sounds fine.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    LillaJag06 skrev 2016-11-25 08:12:15 följande:

Jag jade haft 3 lammstekar. För att vara på den säkra sidan, 4 stycken. Vi är inte stora i min familj men det hade inte räckt till 12 personer. Knappt att 1,5 kilo räcker till 4.

Geez.... 4 hg kött var på en måltid? Det är väldigt mycket....
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    viseversa skrev 2016-11-25 15:16:03 följande:
    Ja men sen är det 12 pers också. Man kanske vill ha mer än en liten köttbit som gäst. Så då blir det inte såå mycket kött i slutändan ändå.
    Sant. Jag är alltid den som ställer fram massor med mat. Men 4 hg per skalle är kanske att ta i. Jag hade nog nöjt mig med 3.
  • Aniiee
    Aniiee skrev 2016-11-25 15:33:51 följande:
    Sant. Jag är alltid den som ställer fram massor med mat. Men 4 hg per skalle är kanske att ta i. Jag hade nog nöjt mig med 3.
    viseversa skrev 2016-11-25 15:16:03 följande:
    Ja men sen är det 12 pers också. Man kanske vill ha mer än en liten köttbit som gäst. Så då blir det inte såå mycket kött i slutändan ändå.
    Fast jag reagerade mest på den sista meningen. "Knappt att 1,5 kg räcker till 4."
Svar på tråden Utöka menyn