• erijon

gravid eller inte??

Den 21/11 plussade jag med "InstAllert" graviditetstest! Svagt svagt plus mitt på dagen (BIM -3)
    Igår 22/11 svagt plus, men starkare (samma test! BIM-2)
    Idag negativt (BIM-1) men med testlagrets sticka. Alltså deras billigaste alternativ.

Borde ju vara positivt eftersom de två första visade positivt. Dessutom har jag testat negativt med InstAllert förut så jag VET att dem inte ser ut sådär vid negativt.

Kan inte va missfall va? Ska ha mens på fredag 25/11 men inte fått någon blödning vilket jag borde fått vid missfall?!?

Ska försöka ta mig iväg och köpa clearblue idag! Men kanske borde ta det imorgon med morgonurin då.

Jag utgår från att mina två positiva gravtest ÄR POSITIVA och att detta nu idag är ett dåligt test.. eller är det dumt? Ska göra ett nytt InstAllert-test på lördag morgon (BIM+1)

• Svar på tråden gravid eller inte??
  • LinneaM93

Hej, konstigt... har du bild på testen du tog? :) Och ja alltså "många" graviditeter slutar ju m,ed tidiga missfall men man vet inte ens om att man varit gravid då blodet kommer "som en mens". Men jag skulle ta ett nytt test, det kan ju vara fel på det senaste testet? Man vet aldrig, och tyvärr om det är missfall så blöder man inte nödvändigtvis genast/överhuvudtaget om det blir kvar där inne. Är inte så jätte insatt, men så har det hänt till en bekant. Men det skulle jag säga är extremt osannolikt. Lugna dej bara, ta ett nytt test imorgon på morgonen så ser du sedan. är det negativt så skulle jag säga att tidigt missfall.

• erijon

Men kan testet gå från positivt till negativt på en dag?

Har inte ont eller något som tyder på missfall. Som sagt ska mensen komma på fredag. Får väl ha lite is i magen. Men är svårt då vi så gärna vill ha bebis. Är egentligen inställd på att det senaste testet inte är tillräckligt bra (alltså det står att man ska testa från den dagen mensen är beräknad MEN att man BÖR kunna testa så tidigt som 7 dagar innan BIM. Men varför skulle jag fått två positiva tester från sjukhuset instAllert är sjukhustesten, och ett negativt som är beställt på nätet..)

• LinneaM93

hmm okej. Ja men om du fått positivt där så kanske de testen är bättre och känsligare? Jag plussade själv två dagar innan mens jätte tydligt, kom efter typ 10 sekunder starkt streck. Billig rfsu sticka, kanske lönar sig att försöka vänta tills fredagen? Har du symptom? 

• erijon

Fick en mörk/brunaktig blödning i trosskydder nyligen. Sen droppade det lite "färskt/ljust" blod i toan.

Säkert missfall. Stoppade i tampong (kanske man inte ska? Men har inga bindor.) och ringde 1177. Ska avvakta till inorgon och se hur blödningen ter sig..

Har inte ont eller något. Men känner mig jäkligt ledsen. Så ledsen.

• LinneaM93

Åh nej :( Är så ledsen för din skull, men man måste bara tänka att det var ödet eller något. Att få missfall är ju kroppens sätt att stöta bort det om något inte stämde. DOCK, är det vanligt att få små blödningar ändå. Men tror dock inte att man skall hoppas på det. Kram, det kommer att lyckas. Tro mig :)

• erijon

Ja fy! Inte alls kul.. känns helt hopplöst! Vill bara lägga mig ner och gråta :(
    Var så glad igår.. och så idag känns det som att allt rasat.

Jo jag vet, men är säkert missfall. Har den magkänslan. :(

• LinneaM93

kan vara, o lika bra att förbereda sig på det... Känns så orättvist när det händer åt vissa som har försökt så mycket (antar jag?)... Det är bara att tänka att det var meningen elr nåt, och tur att det inte gått längre än så!

Svar på tråden gravid eller inte??