Inlägg från: mamamallan |Visa alla inlägg
  • mamamallan

BIM 17-31 December

Hoppar in här! BIM 23/12. Tredje försöket på första barnet. Fick missfall på första försöket och på det andra så tog det sig inte, naturligt då det var nära inpå missfallet. Nu har jag haft en vanlig mens, så kroppen är förhoppningsvis redo för en ny graviditet! ÄL har ju troligtvis redan varit, så nu väntar ett par veckors väntan innan jag ska testa. Planen är att testa på julaftonsmorgon om mensen inte kommit. 

Lycka till alla!

• mamamallan
    anonymis3ns skrev 2016-12-11 22:07:20 följande:

Vi är i typ samma läge. Blev också gravid på första försöket i juli, men det slutade i MA. Har haft två mens efteråt, och två ägglossningar, men då den första var efter missfallet räknar jag inte det som ett riktigt försök, förra äl missade vi äl typ precis då min kille var bortrest, så detta blir egentligen första riktiga försöket sen missfallet. Bim runt 21/12. Prickade ni äl tror du?

Håller tummarna för er! Vi har gjort allt för att pricka äl, men med största otur inföll den tidigt i cykeln då jag var bortrest. Inte helt enkelt att få till det när man ska försöka ha vanliga livet på rull samtidigt ;)
  • mamamallan
    anonymis3ns skrev 2016-12-13 21:22:49 följande:
    Tack detsamma till er(även fast dina förhoppningar inte är så höga)! :) Hur långt innan äl fick ni till det då? När har du BIM? Minns inte om du skrev det eller ej.
    Tack! Har inte tagit några äl-test, men äl borde varit precis kring när jag kom hem, och då finns det chans att vi prickade, men som sagt osäker. Har BIM 23/12, så det kan bli en trevlig julklapp om vi har tur :)
  • mamamallan
    mamamallan skrev 2016-12-14 13:59:28 följande:
    Tack! Har inte tagit några äl-test, men äl borde varit precis kring när jag kom hem, och då finns det chans att vi prickade, men som sagt osäker. Har BIM 23/12, så det kan bli en trevlig julklapp om vi har tur :)
    Har nog inte alls BIM 23e efter att ha granskat min menskoll-app lite närmare. 18e verkar mer troligt! Blev nog lite knas efter att jag hade mf och mensen försköts... Skulle då haft äl 4e och då är sannolikheten att vi ska ha gjort allt som går för att det ska lyckas stor! :)
  • mamamallan
    mkarlsson89 skrev 2016-12-15 08:56:27 följande:

jag orkade inte vänta längre, chansade och testade imorse. OCH DET VAR POSITIVT! Det är ju heeelt vansinnigt!

Grattis!!
  • mamamallan
    mariama skrev 2016-12-15 13:41:05 följande:
    Aspargus skrev 2016-12-15 13:19:12 följande:

Ja, fy :( Det är krävande alltså. Men vilket tålamod ändå, månad efter månad. Starka kvinnor!

Jag stör mig lite på att min sambo inte verkar tänka på det hela alls... Fattar inte varför? Det är ju iofs inte hans kropp det handlar om så det kanske är det.

Jag har också BIM 20e, men tänkte testa på 21e om jag lyckas hålla mig! När ska du testa?

Ja vi är så jäkla bra som orkar ändå! :) Och ändå har väl inte någon av oss försökt SÅ länge, förstår bara inte hur vissa orkar i år! Men såklart, skulle det behövas så skulle jag ju det själv också! Man har inte så mycket till val.

Men nu vill jag så gärna att vi ska få våra plus! Det vore underbart. Jag tror min första tanke (hemskt nog) skulle vara att "ÅH så skönt att slippa försöka igen!", slippa vänta och vänta hela tiden. Sen skulle det såklart vara otroligt trevligt med ett plus på alla andra sätt och vis med ;) 

Min sambo är inte heller så brydd och stressar inte upp sig det minsta än så länge. Jag tror att jag är extra inställd på att jag "måste" bli gravid igen för det där sablans missfallet. Det gick ju så lätt den gången, så lätt att jag nästan blev lite snopen över att vi inte skulle få försöka något liksom. Den tanken kommer jag inte tänka igen, haha.
    Känner igen mig i att det gick fort att bli gravid en första gång, men det tog inte länge innan det slutade i mf. Håller tummarna för er! 
  • mamamallan

Nuvarande läge: uppblåst, ont i brösten, illamåendeliknande känsla och en aning obehag i nedre delen av magen samt supernäsa. Om det beror på att mensen är påväg och att jag var hemma hos några som nyss blivit friska från kräksjuka eller om det faktiskt har tagit sig är svårt att säga. Testade iaf imorse och det var negativt, men ännu ingen mens (som ska komma imorgon, tror jag).

• mamamallan

Här hålls det tummarna, mensen är sen med en dag och jag har fått ont i halsen (troligtvis inget symptom). Väntar på gravtest som kommer med posten idag eller imorgon. 

• mamamallan

Väntar fortfarande på mens eller plus. Mensen är sen sedan i söndags och jag tog ett gravtest nu ikväll som var negativt. Ska jag prova imorgonbitti med morgonurin tror ni eller är det bara mensen som är sen? Hur länge efter BIM kan det ta innan man plussar om man är gravid? //Nervös

• mamamallan
    larssonc skrev 2016-12-21 21:47:12 följande:
    Min systers kompis plussade inte förrän i v 8. Det är förvisso extremt sent men ändå. Den är bara 3 dagar sen så tror absolut inte det är omöjligt!:) du kanske är låghormonare och det tar ett tag för dig att komma upp i tillräckligt höga nivåer för att få ett utslag. Ge inte upp innan mensen kommer!
    Mensen kom denna gång, men nu tar vi nya tag! Hoppas på att det tar sig i januari eller februari, för sen vill vi vänta tills det inte blir en vinterbebis. Har 3 timmar till BB och i snöstorm känns det inte så kul..
Svar på tråden BIM 17-31 December