Inlägg från: mickiprick |Visa alla inlägg
  • mickiprick

BIM 17-31 December

Här har vi en till! Bim 21/12. Andra försöket första barnet. Har haft lite otur båda ÄL dock med tid från varandra och en mancold from %#$@, haha. Så vi har inte alltför stora förhoppningar den här månaden heller. Samtidigt så.. ja ni vet, man vill ju gärna att det ska ske på en gång när man väl bestämt sig.

• mickiprick
    mkarlsson89 skrev 2016-12-15 08:56:27 följande:

jag orkade inte vänta längre, chansade och testade imorse. OCH DET VAR POSITIVT! Det är ju heeelt vansinnigt!

Åh wow vad kul!! Först ut i tråden. Stort grattis!!!
  • mickiprick
    larssonc skrev 2016-12-14 19:31:56 följande:

Haha min pojkvän har också haft vääärldens förkylning. Men vi hade sex igår och verkar som äl var igår kväll/natt för min temp hade gått upp idag så hoppas vi hade tur. Tror bim är runt 26/12, har oregelbunden cykel så inte helt säker. Tredje försöket med första barnet! 

Det var ju väldans vad de är förkylda! Konstigt att det inte smittar oss på samma sätt ;P Får hoppas för oss alla att det inte hade någon fysisk betydelse (utöver minskat antal tillfällen då, haha!) <3
  • mickiprick
    Aspargus skrev 2016-12-16 15:42:23 följande:

Trodde jag hade lyckats hålla mig borta från att testa (bim-4) men testade nu på eftermiddagen istället då jag lyckades lura mig själv till att jag kanske är på bim-3 ändå (vilket jag säkert inte är). Så du är inte ensam! Besviken här också, känns som om det borde visa något litet åtminstone så här nära inpå... Men då kanske man kan släppa det lite för denna gången.

Känns inte riktigt som om männen förstår vad som är det jobbiga. Det jobbiga är ju att inte veta hela tiden. Är man gravid och graviditeten går bra så vet man ju att ut kommer ett barn till slut, så klart kan man noja då med, men det är ju åtminstone ett större steg på vägen mot ett barn än att inte ens få ett plus :(

Åh vad tråkigt! Det verkar som att vi får följas i nästa månads tråd också ifs.

Jag har inte testat men känner väldigt starkt hur mensen är på g så det känns inte lönt. Det blir att hoppas på nästa äl som såklart infaller när vi är bortresta (igen, suck).

Jag har nästan motsatt situation med min man. Han blev överlycklig när jag mådde illa en eftermiddag och blev sen djupt besviken dagen efter när jag mådde bra (väldigt konstig situation faktiskt, haha). Och även om vi bara försökt kort tid vill han boka tid för fertilitetskontroll. Jag försöker fördröja det lite eftersom jag skulle skämmas över att ta plats framför någon som verkligen behöver det om det skulle visa sig att vi inte behöver hjälp. Fast å andra sidan skulle man upptäcka eventuella problem tidigare. Nåja, några fler försök måste vi nog få till innan jag går med på det.
Svar på tråden BIM 17-31 December