Dataspelande sambo
Det retar gallfeber på mig att sambon spelar dataspel. Han tycker inte han spelar mycke men det tycker jag. Vi har 4barn varav 2 är hans biologiska. Vet inte vart jag ska börja men det som stör mest är att oftast efter han har sovit går direkt till datan. Han jobbar natt så han sover fram till ca 13-15 ibland längre. Jag är arbetslös men hade nyligen ett extrajobb men dom var tvungna att dra ner på personal, när jag var på jobbet var det suck och stön om att jag jobba och han fick aldrig sova sa han. Men mina föräldrardagar skulle inte räcka långt då han inte gärna ville ge mig dagar, han har inte tagit ut en dag på föräldrarpenning. dottern var 4 mån när jag började jobba. när jag kom hem var barnen ofta skitiga och gnälliga och blöjorna var fulla. knappt så jag kunde ta av mig mina arbetskläder innan jag tog över allt hemma. Jag var galet arg på honom, nu är hon lite över året och hennes bror är lite över 2 år. Min sambo vill aldrig hitta på något eller åka till nån utan gnäll. Jag vill träffa folk och barnen måste få umgås och byta miljö också. Vi är bara hemma inte ens till lekparken. tur dom får gå på dagis nu i alla fall. Jag håller på med körkortet men har ingen motivation, bara frustration kvar. Jag har i stort sett bara teorin kvar som jag klara en gång förut men kugga på uppkörning. Men jag har konstant stress på mig och vet inte hur jag ska lösa allt det här. Jag har alltid haft egna pengar och alltid hittat på saker med mina 2 äldre barn. Gör jag något får jag bara höra att jag slösar pengar precis som alla tjejer. Saken är att han tjänar 10000 kr mer i månaden än vad jag gör men det är hans pengar som försvinner och jag tvingas skicka över pengar till honom, får även ta från barnen konton. Vi har efter allt är betalt mycke pengar över. Jag har alltid haft full koll på mina pengar och köper inte för mer än jag har råd med. Jag hittar inte på någonting med barnen längre för han gnäller om pengar. Men han köper gymkort, snus och spel. Nu är min inkomst endast underhåll och barnbidrag och jag känner paniken, har aldrig haft så dåligt i hela mitt liv. Men jag har försökt få sambon att förstå att det skulle bli såhär om jag inte får någon tid att plugga körkortet. Han säger ja men sätt dig och plugga då men gör inget för att ta barnen, bara skriker och gapar på dom så jag måste ta över. Vad ska jag göra? Min dröm var att fixa körkort så det blir lättare att skaffa jobb och köpa hus och hälsa på folk utan att vara beroende av sambon. Jag och barnen hade ett liv innan sambon och dom 2 barnen sambon tjata till sig. Men som han inte försår att dom behöver komma iväg och träffa andra också.
Jag vet jag klara mig själv förutom ekonomiskt just nu. Men vill egentligen bara komma någon stans med mina drömmar. Vi har ingen som kan vara barnvakt.