bf juli 2017 i Göteborg
Hejhej! Jag plussade för ett par veckor sedan, är i v 9 och BF 1/7. Har en liten tjej på 15 mån sedan innan. Hur har ni det? Mår ni bra?
Hejhej! Jag plussade för ett par veckor sedan, är i v 9 och BF 1/7. Har en liten tjej på 15 mån sedan innan. Hur har ni det? Mår ni bra?
Jo en del illamående här med, känns som att jag äter hela tiden... svårt att hålla det på en lagom ni å och att äta sånt som inte är för onyttigt, (vilket jag gör typ hela tiden...
Vi var också på tidigt ul, har så oregelbundna cykler så min bm tyckte det var bäst. Tror vag var i v 7 då, 9,8 mm stor! Helt galet att man tom kan se hjärtat picka så tidigt!
Det är lite blandade känslor inför andra grav tycker jag. Så klart jättekul, längtar efter en liten till, men samtidigt vet man vad man ger sig in i nu med trötthet, illamående, förlossning, sömnlöshet osv... Förra gången var man liksom lyckligt ovetande... Dessutom har det varit en del missfall och annat omkring mig den senaste tiden så jag R mer nervös över sånt denna gången.
Men det ovan väger inte tyngst, det är så häftigt att allt funkar som det skall och att om allt går vägen så kommer vi allihop hålla ett litet knyte i våra armar i juli, som man kan snusa i nacken och beundra dom små tårna och bara förlora sig i dess små ögon!
Hejhej! Hur går det för alla? Hur mår ni?
Här är det förkylt, igen, tredje gången på två månader... Men det går väl över.
Det värsta illamåendet verkar ha gett med sig här, bara jag äter ordentligt så är det ok. Fast lite tufft på morgonen fortfarande.
Om en vecka har vi kub-test, skall bli spännande! Fick hem en lapp om att vara med i en studie där de gör nipt-test, görs bara med ett blodprov på mig, och sen ett på bebisen efter den är född. Det visar dels de trisomi-fel som kub gör, fast några till, och sen kan man tydligen få reda på kön med. Fast det har vi bestämt oss för att inte göra. Hur tänker ni andra om det?
Hoppas ni mår bra allihop!
God jul på er allihop! Hoppas ni har det bra!
Hej på er! Har inte varit inne här på ett tag, vi blev rejält uppskrämda av ett kub-test strax före jul. Vi fick sannolikhet 1:2, dvs så dåligt man kan få. Vi gjorde ett nipt test samtidigt som vi var tvungna att vänta på resultatet tills den 9 jan. Galet lång och mycket orolig väntan, fruktansvärt! Visste liksom inte om allt skulle gå bra eller om vi skulle avbryta alltihop.
Men, som tur var så visade nipt att allt var jättebra! Vi fick sannolikhet 1:10000 på det, så himla skönt!!!
Så nu är jag på banan igen, gläds åt magen som växer! Är i vecka 15 nu. Illamåendet la sig runt nyår ungefär, så skönt!
Hoppas ni andra mår bra med!
Hej!
Har också BF i juli, fick reda på det härom dagen, är fortfarande i chock haha. Har en 15 månaders son sedan innan. Bor i Kungsbacka men håller till mycket i Göteborg.
Kanske vi kan få ihop en gravidgrupp och ses på en fika? Det hade jag genom min förra graviditet och det var superkul att följa varandra!
Har skapat en grupp på fb så vi kan hålla kontakten lättare: BF sommar 2017 Göteborg.
Det är en sluten grupp, man måste ansöka för att vara med, jag hittade gruppen genom att skriva i hela namnet, och sen tror jag att det fanns en flik som hette "Grupper". Kul om vi blir fler!