• Yasminekortovic

Hur kan jag få långt hår snabbt!!!!

I somras klippte jag mitt hår till axlarna och klippte upp vid luggen så att luggen blev lite kortare än det andra håret och då gjorde ja likadant runt hela huvudet. Men jag hade tänkt att mitt hår är jötte vågigt så asså det ser hemskt ut med kort hår och jätte vågit/lockigt så ända sen sommaren har jag gott runt med en och samma frisyr och det är när halva håret är upsatt i en toffs och det som är längst ner är utsläppt och just nu håller jag på och drömmer om att få hår ända ner till rumpan men mitt hår har typ växt 2-3 cm ä da sen somras så jag behöver tips på hur jag kan få mitt hår att växa fortare, har sökt runt på hela internet Gud vet vart jag har provat alla möjliga metoder jag hittar men inte vill funka;((

• Svar på tråden Hur kan jag få långt hår snabbt!!!!
  • lemonina

Extensions

If you resolve to give up smoking, drinking and loving, you don't actually live longer; it just seems longer
  • Linnis92

Håret växer ca 1 cm i månaden. Går inte att snabba på, då får du skaffa extensions.

• Mooomin

Det är genetiskt så du kan tyvärr inte göra något annat än att se till att hålla håret friskt och i bra skick, så att det inte blir risigt/äter upp sig i topparna (då slipper du klippa av så mycket när du toppar) osv..

• Kakmonsterarg

Jag dricker Silica gel varje dag som man blandar ut i vatten. Mitt hår växer efter mätningar ca 1cm extra varje månad . Finns på apotea.se sök på Silica gel

• Mantrasina
    Kakmonsterarg skrev 2016-11-24 21:35:16 följande:

Jag dricker Silica gel varje dag som man blandar ut i vatten. Mitt hår växer efter mätningar ca 1cm extra varje månad . Finns på apotea.se sök på Silica gel

Menar du Silicea? Eller finns det en jag inte får upp?
  • Kakmonsterarg

Ja jag menar den :) råka stava fel. köp den med gel där de står för "hud och naglar" silicea är känt va ett ämne som påverkar just håret att växa, ämnet är väl kisel. Jag fick en riktig monsterutväxt på mitt blekta hår i höstas, 3 månaders utväxt blev 5cm så lite extra växer de :)

• MeandHim

Testa hairtalk extensions. Svindyrt men ser väldigt naturligt i då fästena är så tunna att det används på de som haft cancer.
    Kolla på instagtam. Sjukt snyggt o känns inte över huvudtaget :)

• Armida

Hair Jazz schampo och balsam gör så ditt hår växer snabbare. Det är lite dyrare än vanliga schampo men håller länge, då man bara använder det i hårbotten.

Svar på tråden Hur kan jag få långt hår snabbt!!!!