• L93

Gravid vecka 12+2, ont i rumpan/höften?!

Hej!

Jag är gravid i vecka 13 (12+2) och igår började det värka lite i min vänstra skinka, men bara när jag låg på den sidan. Men idag så har det känts värre, det känns när jag går, stödjer med vänster benet, det strålar upp mot ryggen och höften, känner mig stel när jag suttit en stund och sen reser mig. Typ som träningsvärk. Detta är min första graviditet (är 23 år) och jag har hört talas om foglossning, men så här tidigt? Vad kan det vara?! Smärtan är ju hanterbar, det är ju inte olidligt (än?) men lite irriterande..

Måste tillägga att jag är stelopererad i ländryggen sen snart 5 år tillbaka efter en trafikolycka där en kota i ryggen krossades, kan det ha med det att göra?

Väldigt tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Gravid vecka 12+2, ont i rumpan/höften?!
  • NovaRobin

Hej

låter precis som falsk ischias. Hade det när jag väntade mitt första barn. Var då 22 år.

Kontakta din bm som säkert kommer hänvisa dig till sjukgymnast.

hoppas det blir bättre snart :)

• KarinMedK

Det kan i värsta fall vara foglossning med. Med min första hade jag ingen alls, men med mitt andra barn kom det tidigt. Om det är kvar om några dagar, precis som NovaRo­bin sa så hör med din bm.

• Anonym SE

Jag har samma problem men smärtan går ner i benet också. Kan få känsel bortfall och nätterna ska vi inte prata om

Hos mig är det ischias som krånglar
    Började för ett par veckor sedan

Sök hjälp på en gång hos läkare

Svar på tråden Gravid vecka 12+2, ont i rumpan/höften?!