Anonym (Stress) skrev 2016-11-24 23:30:09 följande:
En vän till mig med två barn blev precis sjukskriven för utbrändhet. Själv har jag ett barn och kan känna att tillvaron är stressig ibland.
Ni som har 2 eller fler barn och har låg stresströskel, hur går det för er? Är det hanterbart?
Några som valt att stanna vid ett barn av den anledningen?
Jag har två barn. Och det är enormt stressande. I vanliga fall så arbetat jag i en stressig miljö med utvecklingsstörda tonåringar. Jag klarar mitt arbete bra men att ha två barn är något helt annat. Vissa veckor är det trots, gnäll, skrik osv DYGNET runt!
Och man kan inte bli sjukskriven från sina barn.....
Lyckligtvis så har jag en make som var föräldraledig samtidigt som mig och som nu är ledig mycket. Det gör att jag sällan är ensam med barnen och år mycket tid till återhämtning och mina intressen. Min make har ett helt annat tålamod och stresstålighet än mig.
Nu kan jag njuta av mina barn men när jag är ensam med dom några dagar i rad så blir jag helt slutkörd.
Så fixar du inte ditt jobb 40h i veckan ( med raster och toalettbesök..) så blir det nog svårt att klara av 2 barn 24h*7 som aldrig sover samtidigt och ibland har behov hela dygnet...