• Aliva

Hur noga är det att inte träna med ont i halsen?

Sen jag var yngre har jag fått höra att man inte ska träna när man har feber. Det köper jag. Även att man ska ta det lugnt vid förkylningar, kanske då mer inrikta sig på träning som inte ger så hög puls och andfåddhet. Typ teknik (vad man nu ska tolka det som?). Men ont i halsen då? Jag känner mig egentligen inte alls krasslig - förutom just halsen.

Jag har nyligen kommit igång med träningen efter ett låååååååååååångt uppehåll och jag har ingen lust alls att ta en paus. Dessutom mår jag lite "sisådär" rent psykiskt med nu så träningen har blivit ett bra sätt att skingra jobbiga tankar. Jag behöver träna! Men jag vill ju inte ha hjärtmuskelinflammation heller... såå... hur petig ska man vara med att träna med halsont?

• Svar på tråden Hur noga är det att inte träna med ont i halsen?
  • Duckan

Birgitta02, det är ju underbart att skylla på halsont just idag känner jag, men passet är bokat och samvetet är alltid tungt. Jag är ettrig liten gnetare, typens som aldrig är sjuk nog att vara hemma från jobbet heller.

• Birgitta02
    Duckan skrev 2016-11-25 10:56:00 följande:
    Birgitta02, det är ju underbart att skylla på halsont just idag känner jag, men passet är bokat och samvetet är alltid tungt. Jag är ettrig liten gnetare, typens som aldrig är sjuk nog att vara hemma från jobbet heller.
    Sjuk från jobb är något heeeeelt annat. Då krävs det 40 gr feber för att jag ska vara hemma. Men gymmet....  jag har alltid nån liten krämpa som gör att jag stannar hemma därifrån. M a o är det tre år sen jag såg insidan av ett gym
  • Duckan

Birgtta02, jag lät tjejerna på Sats kasta ut mig i regnet så jag slapp träna idag. Påtalade mitt halsonda och vips fick jag inte vara med

• Birgitta02
    Duckan skrev 2016-11-25 14:26:38 följande:
    Birgtta02, jag lät tjejerna på Sats kasta ut mig i regnet så jag slapp träna idag. Påtalade mitt halsonda och vips fick jag inte vara med smile2.gif
    Hahaha!!!
  • Aliva

Det blev ingen träning för mig heller idag. Halsontet förökade sig till tappad röst, snuva och total brist på energi, så det var bara att erkänna sig besegrad. Däremot är jag aldrig så träningssugen som när jag är riktigt krasslig. Ödets ironi... :) Men nu blir det några dagars vila varesig jag vill eller ej!

• PurpleHeart

Från en som just förlorat sin bror pga hjärtmuskelinflammation - Var mycket försiktigt, alltid!

• Aliva
    PurpleHeart skrev 2016-11-26 04:30:32 följande:

Från en som just förlorat sin bror pga hjärtmuskelinflammation - Var mycket försiktigt, alltid!

Oj, fy vad hemskt.. Jag beklagar sorgen :(
  • PurpleHeart
    Aliva skrev 2016-11-26 16:10:10 följande:

Oj, fy vad hemskt.. Jag beklagar sorgen :(

Ja det är verkligen fruktansvärt. 30 år gammal och lämnade små barn efter sig. Tack snälla
  • PurpleHeart
    Duckan skrev 2016-11-26 20:25:55 följande:

Fruktansvärt Purple Heart. Jag beklagar.

Tack fina du
Svar på tråden Hur noga är det att inte träna med ont i halsen?