• Emjk

Positivt men inte gravid

Hej en fråga till er som är lite kunniga eller varit med om liknade. Den 9 november tog jag ett vanligt clearblue test som visade svagt positiv, och den 11 tog jag digitalt som visa gravid 1-2 veckor. I söndags börja jag få bruna flytningar och i tisdags börja jag blöda massor (har haft MF innan och var liknande blödning) med mindre klumpar till lite större samt massa blod o rinnande. Alla grav symptom fanns där ömma bröst o allt som sedan försvann när blödningen kom. Jag har inte haft några smärtor mer än stickningar i mens magen. Men så var jag på gynskuten där dom tog ett test och sa nej du är inte gravid och det är troligen mens. Men mens ? Efter mitt förra missfall har jag haft normal mens med lagom blod o jätte smärtor. Hur ska man reagera ? Någon som varit med om liknande

• Svar på tråden Positivt men inte gravid
  • Miriami

Var med om liknande och skulle vara i vecka 5 el 6. Men de sa att de trodde missfall. Blodprovet visade på närmare 0 graviditetshormon. I livmodern såg de inget. Tror mer på att du har en tidig missfall. För mig började det som bruna flytningar och sedan rött blod och kramper i magen.

• vickan5st

Det är väl det som kallas kemiskgraviditet. Jag hade precis som du först positivt 1-2 veckor fick mens och sen neg..ägglossnning 16 dar efter blödning tydligen och nu gravid i v32

• Emjk

Ojdå aldrig hört om något sånt , måste man kolla upp sig alltså vul eller allt försvinner med blödningen ?

• vickan5st

Du hade ju varit på gyn sa du? Jag kollade inte upp nåt..skulle ju egentligen inte vetat att jag var gravid så tidigt

• Emjk

Japp var på gyn hade bokat tid hos doktorn för undersökning, men när jag kom ditt var de jätte mycket folk. Så dom tog bara grav test och skicka hem mig.Okej antar att de inte är någon fara då, är bara lite orolig över blödningen. Har blödigt kraftigt sen tisdags med stora klumpar. Men får hoppas kroppen tar hand om det själv då :)

Svar på tråden Positivt men inte gravid