• Ndndkkd

Namn till tik

Jag vet att det finns 1000 liknande trådar, men vill iaf starta en egen! :)

Jag letar efter ett hundnamn till Tik, border collie.

Jag letar efter ovanliga/speciellt namn eller namn med en betydelsefull mening... det ska även låta bra! (Så nej, "Pippi" eller "lillan" är tyvärr inte det namn jag söker)

Dem namn jag själv tänkt på en Sasha och Lexie, men dem är inte så ovanliga :/

Så hjälp snälla! :)

• Svar på tråden Namn till tik
  • Ndndkkd

Oh!! Kan även tänka på eqyptiska, grekiska, latinska och gladiator namn! Något cool helt enkelt ????

• Turandot

Eftersom rasen kommer från gränsområdet England/Skottland, skulle jag ta något tjejnamn från England eller Skottland. Eller kanske ännu hellre ett smeknamn på ett tjejnamn - hundar lystrar bättre till korta, tvåstaviga namn. Finns ju hur många som helst - Lassie, Molly, Sally, Nessie, Nelly, Dolly, Polly, Bessie, Lizzie...

• Fija86

Våran Lappus valp heter Lycka. :) Hon hette det redan från uppfödaren vilket vi tyckte var riktigt ovanligt men fint. Vi tog bort vår förra hund för lite mer än 1 år sedan så detta passade. Å hon bringar grymt mycket Lycka! :) Hihi. (Vår ena katt heter Lexi) riktigt fint namn du tänkt ;)

• EmmsanBliss

Finns Sassy (fräck på engelska), Bliss (Lycka på engelska), Shiva (gudinna), Daisy (Blomman), Kessie (bara allmänt gulligt).
    Hehe dessa var de jag kunde komma på nu.

Vet inte om de är lite sent skrivet Tungan ute

Svar på tråden Namn till tik