• Anonym (Helena)

Träffat era bästa vänner på internet?

Nyfiken på om ni har hittat några riktigt bra vänner online någon gång, typ här eller via andra forum? Hur gjorde ni i sådana fall?

• Svar på tråden Träffat era bästa vänner på internet?
  • Carambolan

Absolut. Jag hängde mycket på IRC för 15 år sedan. Det gav mig mina absolut bästa vänner under tonårstiden (vi började umgås även irl) och ett par av dem är fortfarande nära vänner idag. En av dem är numera min man.

I vuxen ålder har jag hittat några bekanta som jag gillar, via olika intressegrupper på Facebook, men ingen som jag är riktigt lika supertight med som de jag hittade förr. Å andra sidan har jag inte lika mycket tid för mina vanliga vänner nuförtiden heller så det har väl mer med mig att göra än med internet.

• Anonym (hej)

träffade min bästa vän på internet för 10 år sen. träffades första gången för 7 år sen. nu bor vi en bit ifrån varandra men ses ett par gånger per år.

• Anonym (Yes)

Ja. Träffade min fd bästa vän på en Passagenchat när jag var 17. Vi var extremt goda vänner i drygt tio år, tills vi hade ett bråk och hon klippte kontakten. Väldigt sorgligt. Nu i vuxen ålder är ca 70 procent av de vänner jag träffar oftast sådana som jag inte hade lärt känna om det inte var för sociala medier.

• Anonym (Linn)

Träffade min bästa killkompis på en sexsida, vi var kk i början men nu 8 år senare är vi världens bästa vänner och umgås flitigt tillsammans med våra familjer

• Anonym (Emma)

Träffat två bra vänner genom annons i tidningen för flera år sedan.Vi har kontakt och reser tillsammans ibland.

• Tecum

Några av mina bästa vänner har jag träffat på nätet, på en frågesportsajt och på Passagen

• MEE83

Inte mina bästa vänner, det har jag inte gjort, dom har jag lärt känna på andra sätt, men jag har träffat personer som jag skulle kalla vänner på internet.

Första gången vi träffades var om jag inte missminner mig våren 2006, vi var ett grabbgäng(även om det blev rätt mycket tjejer under veckan också) som hängde i en vecka i Miami för det man kallar winter music conference, där en av dom bor.

Jag har hållit kontakten med dom sedans dess och träffar dom på olika sätt och vis. 4 bor i USA, 1 i Holland och 2 i Storbritannien. Jag var i USA nyligen och då träffade jag en av dom. 

Vi fick kontakt genom ett musikforum.

• Anonym (oke)

Hej skulle vara kul träffa nya vänner hälsningar uno

• Anonym (Tibia)

Jag är gift med en av dem.

Åkte även över till en som bor i ett England i tonåren och bodde där en helg. Mycket trevligt och vi chattar än idag, han har planer på att hälsa på här i framtiden.

En ifrån Brasilien kom och bodde hos min familj i en vecka. Också trevligt dock har vi ingen kontakt idag.

En svensk fikade jag med då han skulle åka utomlands och därför tog sig till min stad för att flyga därifrån. Trevligt, ingen kontakt idag.

En ifrån Polen som är mer än avlägsen bekant till mig men god vän till en släkting kommer då och då och hälsar på min släkting.

Svar på tråden Träffat era bästa vänner på internet?