• SockerDocka

Hjälp! Missfall?!

För 1 vecka sen fick jag bruna flytningar, sen en liten men klar röd blödning.. åkte till gynakut, vul visade att jag var i v. 5+0

(Har inte fått tillbaka mens efter förlossning)

Så visste inte hur långt jag var gången.

Har fått ett återbesök på onsdag för att kolla om det växer som det ska..

2 dagar helt utan blödning..

Igår fick jag en brun slemmig flytning.. slutade direkt igen..

Var precis på toa, då jag tittar i trosorna.. en vit, genomskinlig geleklump (2 ärtor stor typ) som låg där, inget blod alls, eller ens en antydan till blod. Är det ett missfall jag fått? Eller kanske ett på g.. Någon som haft liknande? Har bara ytterst lite mollvärk. Någon som haft liknande?

• Svar på tråden Hjälp! Missfall?!
  • Carambolan

Ett missfall i början av graviditeten blöder ungefär som vanlig mens (det är ju samma mängd blod och slemhinnor som ska stötas ut). Jag tycker inte att det låter som att du fått missfall. Att du blödit lite kan vara tecken på att du kommer att få det men det kan lika gärna vara helt normalt. Den genonskinliga gelen var troligen bara flytningar som klumpat ihop sig.

• Junjun
    SockerDocka skrev 2016-11-25 23:53:33 följande:

För 1 vecka sen fick jag bruna flytningar, sen en liten men klar röd blödning.. åkte till gynakut, vul visade att jag var i v. 5+0

(Har inte fått tillbaka mens efter förlossning)

Så visste inte hur långt jag var gången.

Har fått ett återbesök på onsdag för att kolla om det växer som det ska..

2 dagar helt utan blödning..

Igår fick jag en brun slemmig flytning.. slutade direkt igen..

Var precis på toa, då jag tittar i trosorna.. en vit, genomskinlig geleklump (2 ärtor stor typ) som låg där, inget blod alls, eller ens en antydan till blod. Är det ett missfall jag fått? Eller kanske ett på g.. Någon som haft liknande? Har bara ytterst lite mollvärk. Någon som haft liknande?

Förmodligen inget missfall!!

Jag blödde massor min sista graviditet, var hemskt!
    googlade som attans om det och var på gynakuten massor av gånger...
    Finns ofta många olika anledningar till Att man kan blöda under grav.

Det de kom fram till på mig (var olika varje gång..pga olika läkare)
    var allt från cellförändringar , brustna blodkärl, lättblödande livmodertapp m.m. Etc etc

Jag tror inte du har missfall på gång.
    Ta det lungt och slappna av
  • Malinfjell

Helt naturligt om du haft en blödning så kan ju det bruna vara gammalt blod och värken kan ju vara när livmodern växer:)

• SockerDocka

Har aldrig haft blödningar vid mina andra 2 graviditeter. Känner bara att jag vill att kroppen ska bestämma sig, om det ska bli ett missfall eller om den lill* ska få fortsätta växa. Idag är jag trött som ett as och när jag steg upp kom där rosa flytningar. Känns intekul att leva i ovisshet..

Svar på tråden Hjälp! Missfall?!