Dålig pojkvän, vad kan jag göra?
Hej!
Har varit tillsammans med min flickvän i 9 månader, hon har alltid sagt att jag är dålig på romantik, vilket jag vet att jag är, jag är ruskigt dålig på att visa känslor.
Jag har även svikit hennes förtroende på det mest tänkbara sätt.
Står just nu på den sköraste tråd man kan tänka sig, jag vet att jag älskar henne och vill leva resten av mitt liv med henne. Men hon behöver känna det konkret och äkta jag har äkta känslor det vet jag och vi hör ihop det vet jag också.
Hon är en äkta romantiker och jag vill också vara det för att det är mysigt och det är någonting man mår bra av.
Jag behöver lära mig lite av vad romantik handlar om i ett förhållande, jag har läst om romantik men det hjälper inte. Börjar tro att jag är psykiskt störd och känslokall, då hon säger att det finns en miljon saker jag kan göra och när jag hör det blir jag helt förstenad och kan inte komma på en enda grej.
Mår fruktansvärt dåligt över att inte kunna ge henne det hon behöver känna, alltså att känna sig å tråd och som att hon är den enda.
Om någon undrar så har jag varit otrogen i fyllan, hon var dessutom där och såg allt, jag var helt känslokall och förstår inte hur i hvete jag bara kunde glömma henne om än för en kort stund. Har aldrig ens funderat på att vara otrogen ändå lät jag det ske. Jag vet att jag är en fruktansvärd människa och att jag egentligen inte förtjänar denna fantastiskt underbara kvinna.
Hon mår absolut inte bra och det gör inte jag heller men det är fortfarande jag som borde sagt nej även om jag var rejält packad, man får inte skylla på alkohol och det gör jag inte heller.
Jag kan inte spola tillbaks tiden men jag kan göra mitt bästa för att kompensera resten av mitt liv.
Vill verkligen ha hjälp då jag var dålig på romantik redan innan detta hände så har nivån höjts nu eller aldrig, men jag vill verkligen att hon ska fylla i tomrummet i mitt liv.
Förstår om ingen vill hjälpa mig då jag inte förtjänar det eftersom jag betett mig som ett vidrigt as men om det finns en andra chans så tar jag den nu, det här är det viktigaste för mig, och jag vill inte förlora henne för att jag är en dum värdelös sopa.
Mvh O.B