• bajamaja75

Pälsängrar

Hej ! Vad vet ni om Pälsängrar Mattbaggar fläskänger , hittade en Larv idag i kökslådan å jag går igång direkt . ... tänkte höra om jag e själv att hittadom hemma.?? Känns så ! Eller hur vanliga är dom att ha hemma ?? Hoppas på många tankar och hjälp

?'tack på förhand.!

Mvh L

• Svar på tråden Pälsängrar
  • bajamaja75

Förlåt att jag puffar upp men är verkligen orolig ! Är de ingen som haft med dom små äklen att.göra.?? Är dom vanliga ?

• Åsa

Pälsängrar är vanliga och svåra att skydda sig mot då skalbaggarna som är föräldrar till de tygätande larverna flyger in genom öppna fönster etc.

Pälsänger är inte typisk i kökslåda. Fläskänger har jag inte erfarenhet av som jag vet. Mjölbaggelarv? Rentav silverfisk?
    Har du kollat på bilder på t ex Anticimex hemsida?

Oavsett bör du dra ut lådorna och torka ur dem.

• Anonym (Anonym)

Kolla alla matvaror i skåpen! De kan ta sig in i paket av papper, kartong och tunn plast. Även om man inte ser något levande kan man se att de varit i ett paket genom att det finns "trådar". De är fantastiska på att hitta något ätbart, så det enda sättet att bli av med dem är att stänga in allt i lufttäta burkar. Gör samtidigt rent på alla hyllor och i alla lådor.

Svar på tråden Pälsängrar