• mammaMariiie

15 mm äggblåsa, men negativa ägglossningstest?

Jag har pcos, och var hos gynekologen tis 22/11 och hade då en äggblåsa på 15 mm på vul. Blev tillsagd att gå hem och ha sex på kvällen och därefter varannan kväll. Samt ta ägglossningstest om jag vill. Har nu tagit test varje morgon och har inte ens vågat kissa på hela nätterna, men har ändå inte fått någon glad gubbe på cb digital.

Vad kan ha hänt!? Kan ägget tillbakabildats eller har testet bara missat ägglossningen? Har inte ätit pergo eller någon medicin då vi skulle vänta till december om det inte tog sig nu. Men har jag inte haft ägglossning tro?

• Svar på tråden 15 mm äggblåsa, men negativa ägglossningstest?
  • mammaMariiie

Jag hade mens senast i juli så jag tror inte att det går att räkna på dagar =/

• Orkide

Kan ju vara att ägget inte släppte. Tycker du ska ringa gyn på tisdag om du inte fått äl. Känns som att det är bättre att du får komma igång så fort som möjligt med medicin

• mammaMariiie

Jo jag får nästan göra det... Har ju iaf blivit lovad medicin om det inte tar sig nu, men jag blev ju så himla hoppfull när jag såg det där lilla ägget och hon sa att det var ägglossningstider... Jag som väntat på det i flera månader

• Orkide
    mammaMariiie skrev 2016-11-27 12:48:24 följande:

Jo jag får nästan göra det... Har ju iaf blivit lovad medicin om det inte tar sig nu, men jag blev ju så himla hoppfull när jag såg det där lilla ägget och hon sa att det var ägglossningstider... Jag som väntat på det i flera månader

Förstår att det är hemskt. Fått mina barn genom pergotime. Fösökt nu i 22 månader och ska testa letrozol eftersom pergotime försvinner nu. Jag önskar dig lycka till. När du väl får din bebis så är all väntan värd det!!
  • mammaMariiie

Tack så mycket. Lycka till du också! Är letrozol lika bra som pergotime? Jag har också två barn och de kom till utan någon hjälp.

Orkide skrev 2016-11-27 13:00:01 följande:

Förstår att det är hemskt. Fått mina barn genom pergotime. Fösökt nu i 22 månader och ska testa letrozol eftersom pergotime försvinner nu. Jag önskar dig lycka till. När du väl får din bebis så är all väntan värd det!!

• Orkide
    mammaMariiie skrev 2016-11-27 13:04:46 följande:

Tack så mycket. Lycka till du också! Är letrozol lika bra som pergotime? Jag har också två barn och de kom till utan någon hjälp.

Min läkare säger det. Har bara provat två omgångar hittills. Men ingen grav än
  • Meriall

Ägglossningstest kan visa fel, jag har blivit gravid på månader då jag bara fått negativa test...

• mammaMariiie
    Orkide skrev 2016-11-27 13:11:32 följande:

Min läkare säger det. Har bara provat två omgångar hittills. Men ingen grav än

Hoppas verkligen att det tar sig snart. Har du också pcos?
  • mammaMariiie
    Meriall skrev 2016-11-27 14:27:06 följande:

Ägglossningstest kan visa fel, jag har blivit gravid på månader då jag bara fått negativa test...

Hoppas verkligen att så är fallet! Speciellt när det fanns en nästan mogen äggblåsa.. Men kanske ville inte ägget släppa...
Svar på tråden 15 mm äggblåsa, men negativa ägglossningstest?