Inlägg från: FrökenKanSjälv |Visa alla inlägg
  • FrökenKanSjälv

Julfirande utan bonusen?

SHB skrev 2016-11-29 17:20:20 följande:
    men det är OK att mamman skiter i sitt ansvar???

Nä, ungen är inte TS ansvar.
    "Ungen" är definitivt inte ts ansvar. "Ungen" har två föräldrar varav den ena verkar skita i att ta ansvar för sitt barn. Kvar blir då den andra föräldern som får ta ansvar för barnet. Inte speciellt komplicerat, har man skaffat barn med en oansvarig människa så får man leva med konsekvenserna.
  • FrökenKanSjälv
    ungbrunett skrev 2016-11-29 21:00:34 följande:
    Och hur kommer detta göra att pojkens mamma börjar bete sig som folk och förälder?
    Ingenting som pappan eller ts gör kommer göra att pojkens mamma börjar bete sig som folk och förälder. Det enda pappan kan göra är att ta hand om sitt barn när mamman brister.
  • FrökenKanSjälv
    Brumma skrev 2016-11-30 18:43:53 följande:
    Sköter mamman allt i övrigt blir hon inte av med vårdnaden för att hon åker bort en gång.

Jag undrar fortfarande om det är mammans eller pappans jul. TS skriver lite otydligt att de ska åka till hennes föräldrar och då ska bonus vara hos sin mamma. Det skulle kunna tolkas som att TS och pappan planerat in TS föräldrar trots att de skulle haft pojken hos sig.

Hade känns mer naturligt att skriva att eftersom det är mammans tur att ha barnet över jul så har de planerat in annat. Det låter.. fel helt enkelt..

TS har ju tyvärr inte svarat på om det är mammans jul eller inte..
    Så långt tänkte inte jag men du har helt rätt i att vi inte vet vems jul det är. Och precis som du säger så hade förmodligen ts varit övertydlig med att det var mammans tid enligt schema om så var fallet.
  • FrökenKanSjälv
    SHB skrev 2016-11-30 12:35:15 följande:
    Du behöver inte bli oförskämd.

Vill pappan fira med barnet, fine.. Det betyder inte att barnet behöver följa med till TS föräldrar. För dom är trots allt inte släkt med barnet.

Barnen kan fira med sin far och TS kan åka till sina föräldrar med sitt barn. I det här läget gör mamman fel, inte TS. 

Men JAG ANSER fortfarande att mamman inte ska slippa sitt ansvar och komma på en lösning och då kanske hon tar sitt förnyft till fånga och ställer in resan.. Fn dansar alla efter hennes pipa.
    Jag antar att pappan vill fira jul med båda sina barn. Sen blir det upp till ts om hon vill ta med sig mannen och de två barnen till sina föräldrar eller om hon åker ensam till sina föräldrar och myser.
Svar på tråden Julfirande utan bonusen?