• Anonym (Ella)

Jag vill bli modell..

Hej! Jag är en 13 årig tjej. Min största dröm är att bli modell. Fast jag vet inte hur jag ska förklara det för mamma, eftersom att jag har haft dödlig anorexia. Utseendet har jag, så beror inte på det. Har 13 000 följare på instagram om det spelar någon roll. Hur ska jag förklara vad jag vill för mina föräldrar? Och hur hittar man modelljobb i en liten stad mitt ute i ingenstans? Jag vet att jag fixar det, jag är frisk från min sjukdom. Men dom går nog aldrig med på det..

• Svar på tråden Jag vill bli modell..
  • Anonym (Madde)
    Kul att du har en dröm och vet vad du vill bli! Du kan säga precis så till dina föräldrar. "Jag vill bli modell". Sedan kanske du får vara beredd på att flytta till en större stad, vem vet. Men detta ligger ju minst fem år framåt i tiden så bekymra dig inte redan nu. Först gör ditt bästa på gymnasiet.
  • sextiotalist

Har du 13000 följare så hade nog en modellagentur som är seriös upptäckt dig. Modellagenturer ser andra saker än följare gör.
    Så antalet följare säger inget om hur du skulle kunna vara modell.

• Anonym (H)

Det är inte så mycket du kan göra om dina föräldrar säger nej.

Har du varit i kontakt med någon / några i branchen som tycker att du har rätt utseende för yrket ?

Du kan skicka bilder till agenturer om dina föräldrar ändrar sig , men du behöver nog flytta till någon strörre stad i så fall.

• Olererna

Ja, hade jag vart du hade jag skickat in till agenturer nu. Vill du bli modell är det inom de närmsta två åren du ska in i modellvärlden. Du "kan inte" vänts tills du är 18, utan du ska "tyvärr" in nu om du vill bli något inom världen. En klasskompis till mig blev upptäckt i din ålder och hon går nu för Victorias Secret för tredje året. Har hört av modeller att sålänge du inte heter Gisele Bunchen så är själva catwalken över efter 18-19 års ålder för de flesta modeller och går över till foto och reklam. Så krasst sagt är det nu du har chansen. Ligg på och skicka. Du ska kunna övertyga agenturer och arbetsgivare hos högre designers är att övertala dina föräldrar en bra träning.

• Anonym (13)

Du är ju bara 13 år än, varför så bråttom? Antingen blir du upptäckt och kan prata med dina föräldrar då, eller så väntar du tills du blir äldre och bestämmer själv.

• enmamma

Plugga, läs språk och träna.
    Jag vet inte så mycket om anorexi men att skicka ut en 13 åring i modellvärden är ingen barnlek.
    Du kommer behöva stöd från föräldrar. Vänta till grundskolan är slut, var med vänner, lev sunt.
    Skaffa förståelse för varför du fick anorexi och hur du ska leva för att må bra.
    Jag har själv sagt nej tack till en barnargentur som tyckte min dotter hade fina skulderblad och ansikte. 

Svar på tråden Jag vill bli modell..