• Anonym (Anna)

Hans tidigare barn kastar ut mig ur mitt hem!

Jag vet att det fanns en liknande tråd för längesedan. Men nu sitter jag här likväl i nästan samma situation.

Jag har barn med min man som också har två barn sedan tidigare. Nu är det så att vi förblivit sambos mest för att jag inte ville sambons tidigare barn skulle ärva. Jag trodde vi var eniga om att de endast skulle få laglotten och att våra gemensamma skulle få majoriteten.

Det var så att hans föräldrar dog för ett par år sedan (bosatta i USA) och de var mycket förmögna. Mycket besvikna fick vi veta i testamentet (fadern dog sist) att hela deras förmögenhet skulle tillfalla endast sambons tidigare barn och deras kusiner. Alltså inte ett öre till varken sambon och mig eller våra gemensamma som också är deras barnbarn! Nu gick även sambon bort i mars och det har varit en helvetestid därefter. Han har testamenterat allt till sina tidigare barn och bara lämnat kvar den lagliga laglotten till våra gemensamma, vilket blir 25% tillsammans för dem om jag inte har fel?! Jag är så arg på honom så jag vet varken ut eller in. Kan vi verkligen bli tvingade att säljs huset? Jag blir ju utkastad! Jag vet med all säkerhet att hans tidigare barn inte kommer vara schyssta mot mig utan längtar säkert att få köra över mig! Finns det något jag kan göra åt detta?

• Svar på tråden Hans tidigare barn kastar ut mig ur mitt hem!
  • Anonym (Mia)

Du ville beröva dem så mycket du kunde av arvet och nu vill du att de ska vara hyggliga mot dig?
    Är det rätt uppfattat?

• Anonym (Anna)
    Anonym (Bkkjhh) skrev 2016-11-28 17:09:43 följande:

Karma bitch

Det var ju onödigt sagt. Jag skapade inte tråden för att höra sådant.
  • Anonym (Mia)

Hur kunde hans föräldrar förresten undanta sitt eget barn från arvet?
    Är det här bara hittepå?

• Aniiee
    Anonym (Mia) skrev 2016-11-28 17:14:41 följande:

Är det här bara hittepå?

I många stater i USA får man testamentera bort alla sina pengar till vem tusan man vill. Rika personer har testamenterart förmögenheter till katthem och deras egna barn kan inte göra ett skit.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Mia) skrev 2016-11-28 17:14:41 följande:

Är det här bara hittepå?

I USA är det tydligen andra lagar än här i Norden tyvärr
  • Anonym (Mia)
    Aniiee skrev 2016-11-28 17:24:10 följande:
    I många stater i USA får man testamentera bort alla sina pengar till vem tusan man vill. Rika personer har testamenterart förmögenheter till katthem och deras egna barn kan inte göra ett skit.
    Anonym (Anna) skrev 2016-11-28 17:27:33 följande:
    I USA är det tydligen andra lagar än här i Norden tyvärr
    Ok, det borde jag förstått. Läste nog lite för snabbt.

• Anonym (Mia)

Så här är det kanske... Din sambo visste hur mycket du ville frånta hans tidigare barn. Du såg bara till era gemensamma och jag kan ju tänka mig att det är just de sistnämnda som haft fördel under alla år (hur många år det nu handlar om.)  Här såg han sin chans att kompensera sina äldsta barn och ärligt talat kan jag förstå honom till stor del.

Hur gamla är alla dessa barn? Är de vuxna?

• Anonym (undrar)

Blev din sambo också besviken över att era gemensamma barn inte fick ärva ett skit av farföräldrarna? Hur kommer det sig då att han själv testamenterat så mycket han kunnat till sina särkullebarn? Känns extremt märkligt.

Tror inte det finns mycket du kan göra. Alltid bättre att vara gift. Slipper man såna här otrevliga överraskningar.

Gissningsvis var din och sambons relation skit. Han skulle aldrig satt dig på pottan som han gjort annars.

• Anonym (Mia)
    Anonym (undrar) skrev 2016-11-28 17:35:16 följande:

Blev din sambo också besviken över att era gemensamma barn inte fick ärva ett skit av farföräldrarna? Hur kommer det sig då att han själv testamenterat så mycket han kunnat till sina särkullebarn? Känns extremt märkligt.

Tror inte det finns mycket du kan göra. Alltid bättre att vara gift. Slipper man såna här otrevliga överraskningar.

Gissningsvis var din och sambons relation skit. Han skulle aldrig satt dig på pottan som han gjort annars.

För att gå lite ot så är det verkligen INTE alltid bäst att vara gift!
Svar på tråden Hans tidigare barn kastar ut mig ur mitt hem!