Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Hans tidigare barn kastar ut mig ur mitt hem!

Jag vet att det fanns en liknande tråd för längesedan. Men nu sitter jag här likväl i nästan samma situation.

Jag har barn med min man som också har två barn sedan tidigare. Nu är det så att vi förblivit sambos mest för att jag inte ville sambons tidigare barn skulle ärva. Jag trodde vi var eniga om att de endast skulle få laglotten och att våra gemensamma skulle få majoriteten.

Det var så att hans föräldrar dog för ett par år sedan (bosatta i USA) och de var mycket förmögna. Mycket besvikna fick vi veta i testamentet (fadern dog sist) att hela deras förmögenhet skulle tillfalla endast sambons tidigare barn och deras kusiner. Alltså inte ett öre till varken sambon och mig eller våra gemensamma som också är deras barnbarn! Nu gick även sambon bort i mars och det har varit en helvetestid därefter. Han har testamenterat allt till sina tidigare barn och bara lämnat kvar den lagliga laglotten till våra gemensamma, vilket blir 25% tillsammans för dem om jag inte har fel?! Jag är så arg på honom så jag vet varken ut eller in. Kan vi verkligen bli tvingade att säljs huset? Jag blir ju utkastad! Jag vet med all säkerhet att hans tidigare barn inte kommer vara schyssta mot mig utan längtar säkert att få köra över mig! Finns det något jag kan göra åt detta?

• Svar på tråden Hans tidigare barn kastar ut mig ur mitt hem!
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Bkkjhh) skrev 2016-11-28 17:09:43 följande:

Karma bitch

Det var ju onödigt sagt. Jag skapade inte tråden för att höra sådant.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Mia) skrev 2016-11-28 17:14:41 följande:

Hur kunde hans föräldrar förresten undanta sitt eget barn från arvet?

Är det här bara hittepå?

I USA är det tydligen andra lagar än här i Norden tyvärr
  • Anonym (Anna)
    Dixie skrev 2016-11-28 17:45:09 följande:

Ägde ni båda huset? Då är halva huset ditt, och du kan ju köpa ut sambons arvingar från hans del av huset.

Han ägde huset innan med sin exfru som är mor till hans tidigare barn så därför bestämde vi oss just för att han skulle ordna testamente så vi skulle få bo kvar här. Jag fattar inte alls hur min sambo tänkt..jag skulle aldrig ha råd att köpa ut hans tidigare barn, speciellt nu när han inte ens tilldelat något till mig
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Mia) skrev 2016-11-28 17:32:44 följande:

Så här är det kanske... Din sambo visste hur mycket du ville frånta hans tidigare barn. Du såg bara till era gemensamma och jag kan ju tänka mig att det är just de sistnämnda som haft fördel under alla år (hur många år det nu handlar om.)  Här såg han sin chans att kompensera sina äldsta barn och ärligt talat kan jag förstå honom till stor del.

Hur gamla är alla dessa barn? Är de vuxna?

Ja de är vuxna. Det är bara så sjukt att de inte bara blivit ekonomiskt oberoende av farföräldrarna utan nu ska de minsann ha 75% av min sambos pengar/fondsparande med, inkluderat en del av mitt hem!
  • Anonym (Anna)
    Anonym (undrar) skrev 2016-11-28 20:00:09 följande:

Hur kommer det sig att din sambo lämnat dig helt lottlös? Och testamenterat olika till barnen? Någonting som inte stämmer. Varför gjorde han så?

Helt ärligt vet jag inte. Han gick bort hastigt och allt har varit ett svart moln nu speciellt med testamentet. Jag vet faktiskt inte, jag känner mig helt tom angående min bortgångna sambo. Jag förstår inte hur han kunnat testamentera så till hans tidigare barn. Låt gå att syskon bråkar, men det känns ändå som att han nu favoriserar sina tidigare på ett sätt.

Situationen VAR komplicerad. Jag ser att jag fått mycket skit. Varken jag eller våra gemensamma barn har haft särskilt mycket utbyte av de tidigare barnen och mot tonåren valde de att bo mestadels hos deras mamma. Jag ansåg då att min sambo kunde fixa testamentet mer mot de gemensamma och trodde att jag var en självklar del i det hela. Trodde vi var enade om det. Ja, uppenbarligen har jag haft fel kring det och jag kan inte fatta att han inte bara tog upp något om det vart nått problem. Istället straffas nu våra kärleksbarn istället. Jag fattar verkligen inte hur han tänkt sig.
Svar på tråden Hans tidigare barn kastar ut mig ur mitt hem!