• Izadoras

Gravid vecka 5

Jag är 38 år och min make är 41 år. Han har 2 st barn 13 och 8 år. Jag har också 2 st barn 19 och 16 år.

Och nu väntar vi en liten sladdis tillsammans Jag gjorde 2 st test i helgen och båda är positiva så helt klart att det är en liten bebbe därinne Redan innan testet misstänkte jag att jag kunde vara gravid då jag är så fruktansvärt trött och finnig som en tonåring hiihihi.

Jag är endast i vecka 5, men vill såååå gärna berätta för barnen, i alla fall de största. Dom vet ju vad allt innebär med en tidig graviditet och att mycket kan hända.

Är det dumt av mig att berätta så tidigt? Jag vet att dom kommer ta det bra!

Tacksam för råd!

• Svar på tråden Gravid vecka 5
  • Mälaröbo

Har aldrig förstått mig på det där att inte berätta... Till små barn väntar man ju för att de ska slippa vänta så länge och för att det kan vara svårt att förklara om nåt går fel. Men till stora barn eller vuxna behöver man ju inte vänta. Riskerna minskar ju inte för att man är tyst... Är man en person som vill ha stöd om nåt händer så spelar det ju ingen roll om "alla"vet.

• Hamburgaren

Grattis till graviditeten! :) Jag tycker att du kan berätta. Skulle det hända något tråkigt (vilket jag inte hoppas!) så blir ni ju ledsna och då är det bra att barnen vet varför ni är det.

• Izadoras

Hej!

Tack snälla för ert svar :) Vi pratade lite om detta igår kväll och vi ska berätta för barnen ikväll. Det är som ni säger att dom är så pass stora och förstår. Bättre att berätta för tror dom annars anar i alla fall då man är trött och svullen :)

Tack :)

• LillaJag06

Vi har berättat för våra närmaste. Alltså mamma, pappa och syskon samma dag vi plussade. I våra ögon finns det ingen anledning toll att hålla det hemligt.

• Izadoras

Hur gamla är dina barn Lillajag06?

Min makes son är 8 år och som bor hos oss varannan vecka, vet inte om vi ska berätta för honom för då berättar han väl säkert för sina kompisar och kanske kommer fram till hans mamma. Det skulle väl inte göra så mycket, men det kan jag tycka vore jobbigt att berätta för hela omgivningen så tidigt.

Vi får ju såklart be honom att hålla detta hemligt, men kan säkert slinka ur honom ändå :) Hihihi.

• LillaJag06
    Izadoras skrev 2016-11-29 13:34:49 följande:

Hur gamla är dina barn Lillajag06?

Min makes son är 8 år och som bor hos oss varannan vecka, vet inte om vi ska berätta för honom för då berättar han väl säkert för sina kompisar och kanske kommer fram till hans mamma. Det skulle väl inte göra så mycket, men det kan jag tycka vore jobbigt att berätta för hela omgivningen så tidigt.

Vi får ju såklart be honom att hålla detta hemligt, men kan säkert slinka ur honom ändå :) Hihihi.

Vi har en 2-åring så han förstår ju inte ännu. Alla andra är vuxna.
    Vi kommer berätta för sonen så småningom nu när jag är gravid.
    Hade han varit äldre hade jag förklarat efter ett tag när jag varit på ul beroende på ålder.
Svar på tråden Gravid vecka 5