• Elaane

syster stal mitt namn

Såhär är det, för en och en halv vecka sedan fick jag veta att jag är gravid med första barnet, är självfallet överlycklig! När det gått några dagar berättar jag för min syster och efter ett tag kommer vi in på det där med namn och jag berättar vilka namn jag har tänkt både ifall det blir en tjej eller en pojke. Nu en vecka senare hör hon av sig och säger att hon har skaffat hund, vad tror ni att hon döpt den till? Jo mitt flicknamn som jag har tänkt på i flera år och som hon mycket väl visste om att jag skulle använda! Först trodde jag hon skojade men icke, hon förstår inte vad problemet är och varför jag tar illa upp. Inte ens min mamma förstår vad problemet är och säger att jag är barnslig och överdrivet.

Tack vare mina hormoner bad jag dem båda att dra åt helvete. Första barnet är ju magiskt, borde de inte vilja respektera det? Förstå att jag inte vill att min eventuella dotter ska dela namn med en hund, när hon visste om att det var namnet jag valt!

Vad tycker ni? Hade ni flugit i luften med eller tycker ni att det är överreaktion?

• Svar på tråden syster stal mitt namn
  • Gameofthrones123

Jag tycker faktiskt det var väldigt respektlöst gjort av din syster. Jag hade blivit galen (och ledsen) om min bror exempelvis gjorde så mot.mig

• Elaane
    Gameofthrones123 skrev 2016-11-28 21:32:07 följande:

Jag tycker faktiskt det var väldigt respektlöst gjort av din syster. Jag hade blivit galen (och ledsen) om min bror exempelvis gjorde så mot.mig

Jag blev väldigt väldigt ledsen, sambon satt och tröstade mig ett bra tag efter ????????
    Alla mina vänner säger samma. Det är inte precis som om jag sa det i förbifarten sådär 4 år sedan, utan sa verkligen namnet till henne en vecka sedan.

De bara "ja men är ju inte ens säkert på att du får en tjej, och när du får nästa barn kanske hunden inte ens finns kvar". Jaha? Så mitt barn ska heta samma som en död hund? ????????
  • Lia4

Shit vilken dålig fantasi din syster måste ha. Förstår att du blir både sur och ledsen. Respektlöst gjort.

• Mallemamma

Tycker hon verkligen inte det var något konstigt med att hon valde det namnet?? Vad säger hon när du frågar varför hon valde just det namnet? Bara att hon tyckte det var fint eller? Jag tycker också det var taskigt.. även om du nu inte får nån tjej så känns det som om hon gjorde det av ren djävulskap när du berättat bara en vecka innan.

• Jessij

Säger som ovanstående .. respektlöst av din syster , jag själv är gravid i vecka 15 & hade det varit min syster hade jag rent av blivit förbannad ..

• Elaane
    Mallemamma skrev 2016-11-28 21:39:12 följande:

Tycker hon verkligen inte det var något konstigt med att hon valde det namnet?? Vad säger hon när du frågar varför hon valde just det namnet? Bara att hon tyckte det var fint eller? Jag tycker också det var taskigt.. även om du nu inte får nån tjej så känns det som om hon gjorde det av ren djävulskap när du berättat bara en vecka innan.

Hon sa att det var hennes sambo som hade valt namnet. Jaha och? Kunde hon inte bara tänkt till och sagt "nej det går ju inte, det ska ju systers barn heta"? Jag är den första i familjen som ens får barn av oss syskon, så inte direkt som om det är ett avtrubbat ämne i familjen. Man tycker ju att när man ska bli moster för första gången att man faktiskt respekterar och backar när jag bad henne att välja ett annat namn.

Sa rakt ut att jag aldrig kommer att förlåta henne ifall hon inte byter namn, vilket hon vägrade att göra. Då sa jag bara att de båda kan glömma att ha något med barnet att göra. Var som om hormoner plus ilska bara svämmade över!
  • Elaane

Bästa var ju "jag kommer väl inte ihåg vad du ska döpa ditt barn som inte ens finns ännu till?"

Så bara för att hon har hunden hos sig just denna sekunden har hon rätt till namnet jag planerat!?

• Mallemamma

Var det planerat sedan länge att de skulle skafa hund eller var det bara en impuls?? Känns som syrran kanske inte kunde hantera att du ska vara först med barn och gjorde något impulsivt för att få rampljuset?

• Elaane
    Mallemamma skrev 2016-11-28 21:45:50 följande:

Var det planerat sedan länge att de skulle skafa hund eller var det bara en impuls?? Känns som syrran kanske inte kunde hantera att du ska vara först med barn och gjorde något impulsivt för att få rampljuset?

Att en hund skulle skaffas var planerat, men inte exakt när och vilken sort. Hon struttade väl runt på blocket och hittade en hund hon ville ha. Men så sa mina vänner med, bara det att hon verkligen inte vill ha barn. Så ligger inte i det :(
  • Marmelad89

Det var bland det märkligaste jag läst.

Säg ifrån. Hunden ska byta namn så är det bara.

Svar på tråden syster stal mitt namn