• Aslans

hjälp, hur fungerar det?

Jag är 20 år gammal, precis köpt ett hus tillsammans med min sambo som är 26 år. Vi har ett stadigt förhållande sen 4 år tillbaks.
    Och jag är gravid.
    Båda vill verkligen ha detta barnet. Och min sambo säger att allt löser sig, det ska bli bra.
    Men han är alltid så possessiv, själv oroar jag mig över allt!! Det finns ingen i mitt liv jag kan prata med just nu, så skulle behöva eran hjälp.
    Jag oroar mig väldigt mycket för typ..
    Hur gör jag nu?
    Vad säger jag till min chef?
    Kommer han kunna sparka mig? Eller att jag inte får komma tillbaks efter mammaledigheten trots jag är fastanställd på 80% just nu?
    Vart får jag pengar ifrån under mammaledigheten? Och vart anmäler man sig för att få de bidraget?
    Jag är orolig för allt och inte alls kunnig på dethär bitarna som ni säkert märker.
    Det måste väll vara fler än jag som inte är insatt i dessa situationer. Tacksam för alla svar jag kan få

• Svar på tråden hjälp, hur fungerar det?
  • hrewak
    Aslans skrev 2016-11-29 04:50:18 följande:

Jag är 20 år gammal, precis köpt ett hus tillsammans med min sambo som är 26 år. Vi har ett stadigt förhållande sen 4 år tillbaks.
    Och jag är gravid.
    Båda vill verkligen ha detta barnet. Och min sambo säger att allt löser sig, det ska bli bra.
    Men han är alltid så possessiv, själv oroar jag mig över allt!! Det finns ingen i mitt liv jag kan prata med just nu, så skulle behöva eran hjälp.
    Hur gör jag nu?
    Kommer han kunna sparka mig? Eller att jag inte får komma tillbaks efter mammaledigheten trots jag är fastanställd på 80% just nu?
    Vart får jag pengar ifrån under mammaledigheten? Och vart anmäler man sig för att få de bidraget?
    Jag är orolig för allt och inte alls kunnig på dethär bitarna som ni säkert märker.
    Det måste väll vara fler än jag som inte är insatt i dessa situationer. Tacksam för alla svar jag kan få

Nej, din chef får inte sparka dig för att du ät gravid.
    Gå in på forsakringskassan.se och läs om barnbidrag och föräldrapenning.
    Sen kanske ni även kan söka bostadsbidrag. Finns också att läsa om på samma hemsida.
  • Fia 28
    Aslans skrev 2016-11-29 04:50:18 följande:

Och jag är gravid.
    Hur gör jag nu?

Menar du att sambon är positiv/optimist? Possessive är något heeeelt annat.
Svar på tråden hjälp, hur fungerar det?