• Izadoras

38 år och väntar en sladdis

Jag är 38 år och min make är 41 år och vi väntar en liten sladdis. Om allt går som det ska så har jag BF augusti 2017.

Mina barn är 19 och 16 år och min makes barn är 13 och 8 år.

Det hade varit kul att dela tankar och erfarenheter med andra som också väntar en sladdis :) Jag kan inte riktigt förstå att jag ska bli mamma igen, det var väldigt längesen, men det känns ju underbart!

• Svar på tråden 38 år och väntar en sladdis
  • Bimbim79

37 å väntar vår lilla sladd ;) min yngsta kommer vara 8,5 när plutt*n kommer. Har barn på 13,5 och närmare 10 också vid BF.
    Det är hans första, min fjärde. Jättespännande och vi längtar :)

• Anotherone

Hej!
    Jag är 36 och väntar en sladdis, vårt stora barn är fött -06 så det blir ett rejält glapp men det är jättekul och vi är så förväntansfulla alla tre!
    Bf är 1/5

• Lotta79

Hej, är 37 år och har bf 5/1:) har en son sen tidigare förhållande som blir 10 år i januari. Han längtar efter sin lillasyster . Känns väldigt spännande och läskigt att "börja om" på nytt:)

• Izadoras

Åh, vad roligt fler sladdisar :) Fast min bebbe blir mega sladdis då min minsta är 16 år :) Det känns hur läskigt, nervöst och helt ofattbart att jag ska bli mamma igen, men också sååå underbart och jag är lycklig och denna lilla bebbe är sååå välkommen!

Tankarna snurrar från ålder till vad mina föräldrar ska säga ;)

• Gamlamamman

Samma här!

40 år och väntar en liten tjej i februari med ny man. Jag har två barn sen sen innan på 14 och 11. :)

Bor i Sthlm.

• corona

Jag är 37 år och väntar också en sladdis! 14 och 7 år kommer storasyskonen vara!

Hur tror du era barn kommer ta det? Jag tror att min 7-åring kommer tycka det ska bli spännande och roligt, medan 14-åringen mest troligt inte kommer vara så positiv till en början.

• Bimbim79

Jag är sjukt nervös för att berätta för 13 åringen. Hon va rent otrevlig o levde rövare när min man flyttade in. Sa att man frågar ju sina barn först. Har också sagt angående sina syskon att ni frågade inte mig innan ni skaffade dem, jag ville inte ha några syskon mm. Hon är o andra sidan fantastik med både barn å sina syskon. Hittar på grejer de små får va med o pyssla, hjälper dem med läxor och de kryper gärna ner till henne när de blir mörkrädda eller drömt otäckt. Så liv kommer det bli på henne iaf, men hon landar ju såklart i det med. Men jobbigt när man vet att det kommer bli kaos några veckor. Hur och när ska eller har ni berättat?

• Nilssad
    Min mamma var 42 när hon fick en sladdis med sin pojkvän som jag hade bara sett en gång, jag var 17 år då och jag var så sur på mamma. För detta kom som en chock. Haha, kom ihåg att jag sa att jag ville att hon skulle göra abort. Var typ sur på henne under hela graviditeten, skojar inte,  jag och mitt syskon hade redan det bra och ville inte ha någon förändring, sämre ekonomi etc. Förstår än idag hur jag kände men, Nu är min lilla syskon några år och jag älskar henne, jag skulle aldrig tänka mig något annat.
    Det är väldigt roligt med en litet syskon när man lär känna dem och den stora ålder skillnad har nog inte spelat någon roll, man kan se det som att dina större barn kan nu hjälpa till hemma med barnet. I normala fall kan barn vara sura på sina föräldrar när de får reda på att mamma är gravid, känna lite avundsjuka, förändring, men det går snabbt över ska ni se. Mitt var nog en speciallare ;) ;) 
  • Bimbim79
    Nilssad skrev 2016-11-30 00:35:48 följande:

Min mamma var 42 när hon fick en sladdis med sin pojkvän som jag hade bara sett en gång, jag var 17 år då och jag var så sur på mamma. För detta kom som en chock. Haha, kom ihåg att jag sa att jag ville att hon skulle göra abort. Var typ sur på henne under hela graviditeten, skojar inte,  jag och mitt syskon hade redan det bra och ville inte ha någon förändring, sämre ekonomi etc. Förstår än idag hur jag kände men, Nu är min lilla syskon några år och jag älskar henne, jag skulle aldrig tänka mig något annat.
    Det är väldigt roligt med en litet syskon när man lär känna dem och den stora ålder skillnad har nog inte spelat någon roll, man kan se det som att dina större barn kan nu hjälpa till hemma med barnet. I normala fall kan barn vara sura på sina föräldrar när de får reda på att mamma är gravid, känna lite avundsjuka, förändring, men det går snabbt över ska ni se. Mitt var nog en speciallare ;) ;) 

Ja svartsjuk och sur lär hon bli. Idag gillar ju hon att min make är en del av familjen. Från början trodde hon nog att om hon va riktigt jobbig otrevlig o taskig att han skulle flytta. Hans svar på det var: jag vet att du inte gillar att jag är här, men jag älskar din mamma. Jag älskar er 3 barn för ni är en del av er mamma och du får vara hur jobbig du vill för jag ska ingenstans. Därpå bevisat att han står fast, accepterar inte att de skriker på mig eller varandra. Uppmuntra dem att vara rädda om varandra. Ställer alltid upp på dem och finns där till 100%. Så nu när tillit och trygghet finns så låter det ju annorlunda. Vet däremot med mig själv att jag kommer bli jätteledsen och tycka det är enormt jobbigt med de verbala bråk jag vet kommer att komma :/
  • Mibutanche

Jag är 39 år o maken 42, jag har två grabbar sen tidigare,20 o 17 år och är nu gravid i vecka 13 :) båda grabbarna är jätteglada och förväntansfulla över att få ett litet syskon :)

Svar på tråden 38 år och väntar en sladdis