• KajsaMW

4 positiva grav.test men tror inte på det.

Hej

Jag har nu i veckan gjort 4(!) Graviditetstest, där två gav tydliga plus och sen köpte cb digital. Där jag gjorde en på eftermiddagen och en dagen därpå, bägge visade gravid veckor 3+.

Men ändå tror jag inte på det, har inga symtom och enligt en app jag har är jag inne i vecka 6.

Det här är min första graviditet och allt gick så fort, trodde det skulle dröja månader innan jag blev gravid.

Men kan 4 olika test ha fel? Eller är det faktiskt en liten där inne?

• Svar på tråden 4 positiva grav.test men tror inte på det.
  • Helen3

Du är gravid! Stort grattis och njut så länge du slipper illamående, ömma bröst och hormonsvängningar ;)

• Mallemamma

Vad förväntar du dig för svar med din frågeställning?? Hehe

Kan nog säga att svaret du kommer få av i princip alla är att du är gravid. 4 test visar inte falskt positivt.

Grattis

• Jw83

Det är nog ganska normal känsla :) jag blev gravid direkt med båda mina barn. Men jag började aldrig hoppas på bebis förrän efter rutinultraljudet. Jag var allt för medveten om alla risker och ville vara ''realistisk''. Nog ganska vanligt men tråkigt då man ''går miste om '' halva graviditeten.

Så njut av din graviditet :) snart är du trött, otymplig och får svårt att se charmen med att vara gravid ;) (säger jag som är relativt nyförlöst efter två täta graviditeter )

• KajsaMW
    Mallemamma skrev 2016-11-30 07:15:30 följande:

Vad förväntar du dig för svar med din frågeställning?? Hehe

Kan nog säga att svaret du kommer få av i princip alla är att du är gravid. 4 test visar inte falskt positivt.

Grattis

Ja jag vet nog knappast själv vad jag vill ha för svar. Stilla min noja lite kanske. Vill ju gärna ha barn men alltid varit rädd för att vara gravid och föda, så jag har inte riktigt kunnat greppa det här än.
  • KajsaMW
    Helen3 skrev 2016-11-30 07:14:01 följande:

Du är gravid! Stort grattis och njut så länge du slipper illamående, ömma bröst och hormonsvängningar ;)

Ja jag ska väl vara glad som sluppit det än så länge, men har många vänner som fått barn nu sista tiden och alla har mått så dåligt så jag hade väl räknat med iaf lite symtom.

Men får väl försöka njuta av det här och Tro på att jag är gravid.
  • Mallemamma

Mina symtom började visa sig i vecka 7, hade kanske några få i de tidiga veckorna som molvärk och svullenhet (som vanliga menssymtom).

Men efter vecka 7 var jag sängliggandes av olika krämpor och är fortfarande vissa dagar (vecka 23 nu).

Så försök att njuta hehe, kanske blir det påtagligare snart! Det skönaste är ju att slippa alla hemska krämpor, men kan ju såklart vara skönt att få någon form av bekräftelse sådär i början när man kanske är orolig att där inte är nåt.

Lycka till

Svar på tråden 4 positiva grav.test men tror inte på det.