• Anonym (Ångest)

Flyttade ihop förra veckan- göra slut?

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i över fyra år och flyttade ihop förra veckan. När vi köpte lägenheten så var vi så glada och jag längtade efter att få leva med den jag älskar. Veckorna innan flytten började jag få "kalla fötter" men sa ingenting till honom. Var övertygad om att detta skulle släppa så fort vi kommit på plats. Min ångest sitter dock fortfarande kvar och vet inte vad jag ska göra. Just nu hade jag kunnat göra slut på studs. Känns helt vansinnigt att jag känner så här, jag älskar ju honom- eller?

• Svar på tråden Flyttade ihop förra veckan- göra slut?
  • Anonym (Ångest)

Snälla någon hjälp????

• Duckan

Vad är det som känns fel? Att bo ihop eller det definitiva i att ni har köpt en lägenhet ihop?

• fcederberg

Ni har gått in i ett nytt stadium i er relation så det är inte konstigt att känslorna går upp och ner. Jag säger avvakta några månader och känn efter. Prata med din partner om hur du känner så ska du se att det löser sig. Är alltid skönare när man har fått ur sig saker.

• Anonym (?)

Är han dum mot dig eller nåt annat som inte är bra? 

• vadfanskajagheta01
    Anonym (Ångest) skrev 2016-11-30 10:22:08 följande:

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i över fyra år och flyttade ihop förra veckan. När vi köpte lägenheten så var vi så glada och jag längtade efter att få leva med den jag älskar. Veckorna innan flytten började jag få "kalla fötter" men sa ingenting till honom. Var övertygad om att detta skulle släppa så fort vi kommit på plats. Min ångest sitter dock fortfarande kvar och vet inte vad jag ska göra. Just nu hade jag kunnat göra slut på studs. Känns helt vansinnigt att jag känner så här, jag älskar ju honom- eller?

Ni skulle inte springa och köpa ett boende ihop om ni aldrig har bott ihop på 4 år! Ni skulle hyra något och provbo. Men efter 4 år, hur kan det kännas fel?
  • Håkan på Öland

Du får väl beskriva lite mer ingående vad som känns fel och vad som gör att du får ångest när ni varit ihop i fyra långa år. Har ni aldrig ex varit ute och rest ihop och bott ihop på det sättet?

Är det själva boendet du får ångest av därför det kan väl knappast vara relationen som sådan om ni varit ihop i fyra år?

Hur gamla är ni? Har ni jobb båda två med inkomster? Hur mycket lånade ni till lägenheten. Står ni som 50/50 för lägenhet och lån?

Min kompletta datoranläggning som jag slumpar bort: acer-dator-till-salu.eu.pn
  • Anonym (been there)

Nej gör inte slut på 4 bra år baserat på dina 3 veckor gamla känslor.

Jag kände likadant när jag blev sambo. Dela hade jag sjukt kalla fötter länge innan och sen kände jag som du första månaden. Det övergick sen i rädsla för att HAN skulle göra slut. Sen blev det "grundat" i mig att detta är hemma och att vara sambo-inte själv hemma och nu, ett år senare är jag Jättelycklig sambo och har börjat älska honom och kommit närmare honom mer än nånsin :)

• Anonym (Ångest)
    Duckan skrev 2016-11-30 11:25:19 följande:

Vad är det som känns fel? Att bo ihop eller det definitiva i att ni har köpt en lägenhet ihop?

Allt känns bara konstigt! Börjar sakna min gamla lägenhet och börjar bli osäker på om jag över huvud taget tycker om honom... :(
  • Anonym (Ångest)
    fcederberg skrev 2016-11-30 11:26:35 följande:

Ni har gått in i ett nytt stadium i er relation så det är inte konstigt att känslorna går upp och ner. Jag säger avvakta några månader och känn efter. Prata med din partner om hur du känner så ska du se att det löser sig. Är alltid skönare när man har fått ur sig saker.

Tack så mycket för ditt svar, ska prata med honom om det ikväll!
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (?) skrev 2016-11-30 11:39:01 följande:

Är han dum mot dig eller nåt annat som inte är bra? 

Han är jättesnäll och go på alla sätt och vis, men nu helt plötsligt är det som att all attraktion är borta och att jag inte vill se honom mer. Förstår inte varför... :(
Svar på tråden Flyttade ihop förra veckan- göra slut?